Ja, det kan jeg da lige forsøge.
Har lavet lidt billeder der måske gør forståelsen lettere.
Du skal købe et nyt gaskabel. Det ser nok sådan her ud.
For enden af den krumme "hals", der skal skrues ned i kaburatoren, sidder der et gevind, og en møtrik. Justering af kablet foretages ved at dreje gevindet op eller ned, og bruge møtrikken til at holde kontra, ved at spænde den.
Her er et billede der viser, hvor du skal montere den krumme ende af gaskablet, og hvordan du adskiller kaburatoren. Montér kablet i baburatoren, som det gamle sidder.
Og her til sidst er et billede af den skrue der holder gashåndtaget samlet og fastspændt på styret. Du løsner møtrikken og derefter skruen. Læg mærke til, hvordan kablet kommer ind i en form for lille rille, hvor det kan køre. Montér det nye kabel som det gamle er monteret.
Håber det hjælper dig lidt videre. Det er ikke så svært. Bare gå i krig og vend tilbage hvis du får problemer... eller hvis du får løst problemet. Det er jo altid rart at vide om det hjalp....
P.S. Skal lige sige, at det er ca. 30 år siden jeg selv kørte på diverse Puch maskiner... så det er et par dage siden jeg sidst har skiftet et gaskabel på sådan en fætter. Men princippet ovenfor skulle efter min hukommelse være OK.