Håndtag på puch drejer bare rundt. Hjælp!!!!

jeg startede min puch som normalt og da jeg så havde fået gang i den og skulle gi gas.. kørte den ingen steder da håndtaget bare kunne drejes med, uden der skete noget. - hvad er der galt? har INGEN forstand på puch så er pænt lost.

 Altid Puch <3

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det bare er selve håndtaget der drejer, så er det dit gaskabel der skal skiftes.

Hvis det er håndtag og bremsegreb der drejer, er det skruen der holder det fast på styret der er løs.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja, det kan jeg da lige forsøge.
Har lavet lidt billeder der måske gør forståelsen lettere.

Du skal købe et nyt gaskabel. Det ser nok sådan her ud.
For enden af den krumme "hals", der skal skrues ned i kaburatoren, sidder der et gevind, og en møtrik. Justering af kablet foretages ved at dreje gevindet op eller ned, og bruge møtrikken til at holde kontra, ved at spænde den.

Her er et billede der viser, hvor du skal montere den krumme ende af gaskablet, og hvordan du adskiller kaburatoren. Montér kablet i baburatoren, som det gamle sidder.

Og her til sidst er et billede af den skrue der holder gashåndtaget samlet og fastspændt på styret. Du løsner møtrikken og derefter skruen. Læg mærke til, hvordan kablet kommer ind i en form for lille rille, hvor det kan køre. Montér det nye kabel som det gamle er monteret.

Håber det hjælper dig lidt videre. Det er ikke så svært. Bare gå i krig og vend tilbage hvis du får problemer... eller hvis du får løst problemet. Det er jo altid rart at vide om det hjalp....
P.S. Skal lige sige, at det er ca. 30 år siden jeg selv kørte på diverse Puch maskiner... så det er et par dage siden jeg sidst har skiftet et gaskabel på sådan en fætter. Men princippet ovenfor skulle efter min hukommelse være OK.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

sejt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Inden du smutter ud efter det nye kabel, så kig lige om karburatoren ser ud som på billedet, eller den er mere firkantet. Jeg mener, der er forskel på gaskablet til de to modeller, så de vil sikkert spørge i butikken - og så er det jo ærgerligt (og lidt blondinet) at skulle hjem igen og kigge.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
tusind tak for svarene.. nu må jeg ud og kigge på det, det er vidst en rund karburator altså en gammel så det skal jeg nok huske at pointere hos thansen, og skal nok vende tilbage hvis det virkede og hvis der er tvivl

 Altid Puch <3

[ Tvivl ] på undersiden af håndtaget kan jeg godt se den skrue der holder kablet fast, (med nød og næppe, der er meget olie og fedt omkring ) når jeg drejer med håndtaget kører den skrue frem og tilbaqe og regner med den skal det hvis jeg løsner på den skrue kan jeg så stikke kablet ind i den og skrue den fast og så skulle håndtaget helst mærke som det plejer?

 Altid Puch <3

Nu er det også mange år siden jeg har rodet med min Puch 3 gear.
Inde i karburatoren sidder der en "cylinder" og den kan kaldes spjældet..
Princippet i det hele er at dig gashåndtag skal være forbundet med det spjæld. Så når du drejer på gashåndtaget løfter du spjældet op og der kan komme luft og benzin ind i motoren.
Når du drejer tilbage igen skal spjældet lukke igen og dermed lukke for luften og benzinen.. og så gasser motoren ned igen.

En god ide når du skiller det hele ad, er at tage billeder, evt. med din mobil, så du kan se hvordan det hele sad.

I cylinderen (spjældet) sidder en nål/syl ned i bunden af karburatoren som bestemmer hvor meget benzin der kan komme ind i motoren.. Det er vigtigt at den sidder i samme hak som før.

Og pas på med at få olie og snavs... især snavs ned i karburatoren.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nu bliver jeg lige lidt rundtosset

Den skrue du skriver om, er det den samme som jeg har vist på billede 3?
Hvis det er det, så skal den ikke dreje med. Den skal sidde fast, derfor er den spids i enden. Spidsen "trykker" sig ind i styret, når man spænder den. Og så drejer man kontra med møtrikken, så den bliver på plads.

Hvis skruen på billede 3 drejer rundt, er det det der er galt, og derfor du ikke kan gasse op.
Men hvis du står med 2 halve kabler er sagen jo en anden. Så er det et knækket gaskabel.

Hvis det ikke er den skrue jeg skriver om, så må du prøve dig frem.... og læs så lige GRANDs indlæg. Det er kloge ord.
Specielt det med skidt i kaburatoren.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

uha uha det kan jeg jo ik lige konstatere om det er, jeg ved bare at jeg kan hive kablet ud af håndtaget og det har jeg aldrig kunne. hvordan oploader man nogle billeder med så det hele blir lidt nemmere at forstå ?

 Altid Puch <3

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis