Isolering mellem lecaterm skifter i fundament...??

Hey, Skal til at have smidt det sidste skifte lecaterm blokke på mit fundament og er så kommet i tvivl om hvor vidt der skal en stribe mineraluld (isolering) mellem de to lecaterm skifter, mørtlen mellem de to skifter gør jo, at der vil komme en 1-2cm luft mellem skifterne, men gør man det eller er det unødvendig...?? Har læst begge dele nemlig... :o/

 SELVBYGGER!!!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen som ved noget omkring dette? :o/

 SELVBYGGER!!!

Hvis du har lidt isolering der bare ligger så smid det i. -ikke for meget naturligvis.
Omvendt kan man også sige at Leca ikke selv har noget på programmet, så det er derfor ikke nødvendigt, mener Leca...

Isoleringsmæssigt set.
Det bedste isolerings middel er stillestående luft. Den lille revne luft der vil være mellem stenene, vil ikke være nok til at der vil komme ret meget cirkulation i den. Der skal være rummet værre større op / ned, (vertikalt).
Den isolering du smider i vel bremse den cirkulation, som næsten ikke er der. Samtidig kan dine isoleringsfibre overføre lidt varme...

Alt i alt så er det "hip som hap", mener jeg. Det vil ikke betyde ret meget. Jeg har ikke udført videnskablige målinger på det, men jeg tvivler på om det har ret meget at sige om man gør det eller ej. Et spørgsmål om holdning / tro. (Som jeg pt ser det).
ok, mange tak for responsen! Med mindre der kommer en hulens masse modargumenter, så dropper jeg isoleringen... ;o)

 SELVBYGGER!!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis