Samling af ledninger i loft - kan man det?

Jeg har for nylig købt et sæt spot-lamper (2 stk.) som skal hænge ned fra mit loft ved siden af hinanden (afstand ca. 15 cm), og tilsluttes samme loftudtag. Desværre er ledningerne for korte, og det er umuligt at skifte dem, da de er "svejset" fast til fatningen. Derfor bliver jeg nødt til at samle ledningerne i en slags "muffe", der hvor de er ophængt i loftet, og derfra føre en ny ledning videre til loftudtaget. Kan man det???

Det skal være en pæn løsning, lidt a la det man normalt ser for halogen-spots, hvor transformeren monteres i loftet, og der derfra føres en ledning videre til loftudtaget.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man sagtens, du kan få sådan en slags omvendt kop som passer på en krog i loftet, tror nok at det hedder en baldakin - inde i den samler du så dine ledninger i en alm samlemuffe og kører videre derfra

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Joe... men normalt hænger der jo kun én lampe ned fra en sådan baldakin. Nu har jeg jo to lamper som skal hænge med ca. 15cm mellemrum - skal jeg så bruge to baldakiner og samle ledningerne i den ene, eller...? Og bliver det pænt...?
http://www.billigvvs.dk/El-artikler-Lauritz-Knudsen-LK-Fuga(R)-materiel-LK-Lampemateriel--Mini-pendelroset,-hvid-189942.html

sådan en (eller to) fætter her, der er lige den plads som du har brug for til et par muffer...
Nu fremgår det jo ikke hvilke lamper der er tale om, men kunne du ikke bare købe 2 nye fatninger, og så montere nye ledninger i disse?

Med venlig hilsen

Anders

Ser faktisk lovende ud... det tror jeg kunne blive en pæn løsning...
Desværre er fatningen en integreret del af lampen, så det er ikke en mulighed...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis