Kan man montere lampe direkte på lampeudtag

Et billede siger mere end 1000 ord, så se på billedet Jeg har en lampe, der skal monteres på en metalskinne. For optimal placering af lamper og et æstetisk hensyn så passer det bedst med en placering direkte på lampeudtaget. DEnne metalskinne kan passe perfekt på lampeudtaget og der er sågar huller i lampeudtaget som passer med den metalskinne, der skal monteres. Min tvivl er dog opstået, da det virker som om, at metalskinnen kort berører både N og M1 (strømførende). Jeg har prøvet at sætte den til og det virker fint. Jeg er dog blevet i tvivl om, hvorvidt dette egentlig er særlig smart...
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke gøre det!
-I hvert fald ikke uden en form for isolering mellem de to ting.

Selvom jeg er gammel elektriker, må jeg indrømme at jeg simpelthen ikke kan huske reglerne omkring lampesteder, mht. om man selv må pille lampeudtaget ned, og samle i kronemuffer eller dobbelte samlemuffer.
Hvis du gør sådan, vil de yderste huller i metalskinnen, passe med de skruehuller som lampeudtaget sidder med.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Uha det ser lidt giftigt ud, du har skruet direkte i lampeudtaget.. selv en brøkdel af en milimeter udskrudning af dine terminal skruer vil skabe en kortslutning - helt sikkert en direkte farlig og dårlig løsning

Jeg ville have skiftet lampeudtaget til et af de mindre firkantede, så burde du kunne få plads til beslaget ved siden af udtaget og samtidig skjule lampeudtaget hvis det er det du gerne vil

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ok modtaget. Det bliver pillet ned ASAP

Tak for hjælpen.