Kabel til udendørs spot

Hej
Jeg skal til og lave udendørs spot i mit udhæng, men er i tvivl om hvilket kabel jeg skal bruge til det, har hørt det skal være noget bestemt da det er udendørs, jeg regner med at det skal være 230v spot.
Er der nogen væsentlig forskel på om det er 230v eller 12v og hvad ville i men e er bedst og hvorfor?

Mvh. Brian
Hej Jeg skal til og lave udendørs spot i mit... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Må man godt bruge blød 3x1,5 Pkaj ledning til spot i udhæng?
ØHHH nu er der jo nogen , en del der gerne vil have lys foran/ved huset uden at der er nogen der skal gå forbi for tænde dem...... Desuden skriver du at du ikke bruger kabler ??????? Har du opfundet trådløst strøm ?.
Skrevet af Søren Lærke på 05-01-2015 15:23
Jeg har også udendørs LED pærer/belysning men jeg bruger ingen kabler, LED pærer med sensor er vejen frem og de er tilmed billige nok http://mrperfect.dk/5-led-spots-og-led-paerer

Det lyder enormt interessant, hvor kommer energien til din belysning fra, når der ingen kabler er?

 

Man må godt bruge PKAJ til spot i udhæng, men det er fast installation og skal udføres som sådan. DVS trækkes i rør.

 

 


fase
Jamen du bestemmer da selv hvor du vil placere pærerne, så tag lige en slapper bassemand : )

I mit tilfælde, har jeg LED pærer i udehuset og her er kablerne til kontakten sparet og PS: Du kan få LED pærer med solenergi. De lyser ikke så kraftigt men de findes ; )
Annonce
Skrevet af S. fabrin på 05-01-2015 15:45

Det lyder enormt interessant, hvor kommer energien til din belysning fra, når der ingen kabler er?

Man må godt bruge PKAJ til spot i udhæng, men det er fast installation og skal udføres som sådan. DVS trækkes i rør.

Ok, vores eletriker her nemlig brugt 3G1,5 pkaj 90 grader. Han brugte et rør eller lignende til at trække kablerne mellem spotsene (altså til at trække kabel fra spothul til spothul i udhænget), men kablet ligger ikke et rør, men frit inde i udhænget - skal kablet ligge i et rør, når det ligger inde i udhænget???

 

 

 

 

Skrevet af ntchm på 05-01-2015 16:17

Nu er det jo svært at se, hvordan installationen er udført, og hvordan adgangs forholdene til dit udhæng er, men du nævner, at elektrikeren har brugt et rør til at fiske kablerne fra lampe til lampe. Ud fra det vil jeg tro, at det ville være umuligt at lave installationen anderledes. Der er  formentlig heller ingen der færdes i dit udhæng, så jeg kunne godt forledes til at lave installationen på samme måde. Det er jo umuligt at komme til at gøre rørene fast til bygningsdele.

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis