Lehlighed: lugt gener

Hej alle,

Jeg bor i en lejlighed med min kæreste og barn. Ved godt forum hedder lav-hus, men håbede nogen kunne være behjælpelige med nogen ejer-lejligheds tips også.

Lejligheden ligger i København i stuen. Vi har boet her i ca et år og er generelt godt tilfredse med den.

I løbet af det sidste stykke tid er vi begyndt at blive opmærksomme på en underligt lugt når vi kommer ind i lejligheden. Min kæreste beskriver den som "sandet" og jeg kan ikke komme op med et bedre ord. Den er ikke som sådan karakteristisk skimmelsvamp lugt vil jeg mene, men vil heller ikke lægge hovedet på blokken.

Vi har endevendt lejligheden og tørret støv af på samtlige overflader og luftet ud (vi lufter en del ud når vi er hjemme), men når vi har været væk et par timer hvor alt har været lukket vil lugten være der igen idet vi træder ind i lejligheden. Lugten er kraftigst lige ved hoveddøren, og man vænner sig hurtigt til den når man går indenfor.

Vi kunne godt tænke os at forsøge at blive den kvit, men vi har simpelthen ingen anelse om hvor den kunne komme fra. Er der nogen der har et bud på hvordan man kunne prøve at identificere kilden? Vi har nogen bud:

1) Måske noget trækker op fra kælderen, vi bor jo i stuen.

2) Måske noget kommer ind fra luft-kanalerne i (det lille) badeværelse.

3) Kan det være fra afløbet (renser og koger køkkenafløbet i ny og næ for at prøve at udelukke det - men er ikke overbevist om resultatet visse gange har lugten været der uden at afløbet i køkkenet har afgivet nogen lugt).

4) Kan der være usynlig svamp et sted? Jeg har set man kan købe nogen gør-det-selv testere, men de er lidt dyre og jeg har jo som sagt ikke nogen kilde jeg kan lave prøve på.

5) Vi renoverede lidt for et års tid siden og min kæreste tænker at der måske kan være noget støv i luften tilbage som bare aldrig vil forsvinde. Kan det hjælpe at investere i nogen form for luft-rensnings-apparat i så fald? Jeg forestiller mig dog der må være en kilde der skal fjernes først, og har svært ved at tro der skulle kunne være bygge-støv i luften så længe.

Jeg håber nogen kan give et par hjælpende ord. Som det måske fremgår er vi noget grønne i gør-det-selv-verdenen og vi er ikke rigtig klar over hvor vi kan henvende os.

MVH,
HPR
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej HPR

Det er svært at gisne om hvad det kunne være ud fra det du skriver - har lidt svært ved at sætte mig ind i den "sandet" lugt.

En mulighed kunne være og få folk som disse www.lugtsanering.dk eller lign. ud og se på sagen - det koster sikkert lidt og få sådanne firmaer ud, men det er vel det værd, hvis de finder kilden til lugten - en anden mulighed er www.iss.dk

Hvis de finder kilden kan de nok også fortælle hvad der skal til for at den forsvinder - og så kan i leve dagligdagen uden denne gene.

Håber det kan hjælpe jer lidt på vejen

Med venlig hilsen
MLB-Entrpriser

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis