Hvordan fatsgøres tag til mur?

Hej LDS'ere

Jeg har fået anskaffet mig en campingvogn og denne skulle gerne kunne stå i vores carport, men problemet er at nuværende taghøjde ikke gør dette muligt.

Min carport er i dag imelllem mit hus murstensgavl og en dobbel murstensvæg ind til min nabo. I dag har jeg 'spær' imellem disse 2 murstensvægge, dvs beslag fastgjort på siden af murstensvæggene.

Mit problem er nu at jeg skal have øget højden på muren op imod min nabo, men jeg har kun mulighed for at øge højden på 'min' side af muren, hvilket betyder at det bliver en 1 stens mur.

Min ide er at jeg vil benytte en række fastkarm vinduer placeret imellem en række ny muret sten - se vedhæftede.
Øverst placeres en form for bjælke som spær skal fastgøres - men her er mit problem - HVORDAN fastgør jeg denne 'bjælke' til muren så taget ikke flyver væk?

Bemærk - Under opførelsen er der lagt 2 stormbånd.

Tag er planlagt til at være et flat tag med tagpap og skulle gerne kunne bære en person der går på taget.

Gode råd modtages :o)

På forhånd tak...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke ret godt inde i reglerne, men du må nok ikke lave vinduer over til naboen når det er i skel.
Har du tænkt på om du kan overholde max højden i skel på 2,5 meter, mener jeg det er?

Med hensyn til vindtræk båndene, kan du evt forlænge de eksisterende, som er støbt fast i soklen, de kan samles med skruer, som er godkendt til det.

Et paptag vil da altid kunne bære vægten af en person, ellers er det et skidt tag

mvh jens
Det er før set at man graver ned i en carport for at få plads til campingvognen i højden.
Den er ikke god hvis du i forvejen ligger lavt. for sådanne et hul er jo en naturlig vand samler. men af alle de steder jeg har set har det ikke været et problem.

Jacob
tak for alle de gode bemærkninger omkring lovgivning m.m.

hvis der lige ses bort fra højder/vinduer - hvorledes fastgøres et tag normalt til en 1 stensmur - jeg har selv tænkt at få en gevindstang boret ned igennem, men stenene er jo hule og kan det holde?

den rigtige løsning er jo med vindtrækbånd der er fastgjort ned i soklen... kan ikke helt udlede af det du skriver om du har sådan to bånd der går op og fastholder eksisterende tag eller det bare er nogle der går på kryds over dine nuværende spær... går de fra soklen op og holder dit nuværende tag, så er det blot at få fat i et par stumper og forlænge de eksisterende så de kan nå. det er ret nemt at gøre.
alternativet ville kunne være at bruge nogle længder vinkeljern på en god halv til en hel meter alt efter temperament. de behøver såmænd ikke være så kraftige... 30x30x4mm skulle være nok. fastgør den ene flange med nogle kraftige skruer/bolte i hver tredje/fjerde sten og så tilsvarende et par stykker på den anden flange der støder op mod spæret. gør du det ved hvert andet/tredje spær - alt efter spærafstand - så tror jeg sagtens det kan holde dit tag på plads...

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis