Cikulation eller ekstra vamvandsbeholder i serie ???

Hej
Jeg skal til at installere et pillefyr med tilhørende varmvandsbeholder i mit nye fyr-rum i garagen, som ligger ca. 10 meter fra mit teknikskab. Teknikskabet som er placeret i mit bryggers, er forbundet med fjernvarmerør, fra fyrrummet. I teknikskabet har jeg pt. en 60l varmvandsbeholder med el-patron, som også kan tilsluttes kedlen direkte. Spørgsmålet er nu om jeg skal pille den lille varmvandsbeholder ned, og sætte en cikulationpumpe på den nye store varmvandsbeholder som skal stå ude i fyrrummet. Eller om jeg, med fordel, kan anvende den lille varmvandsbeholder i teknikskabet, ved at sætte den i serie med den store ??? Kedlen skal samtidig levere varme til gulvet, ca. 120 m2 samt 2 radiator. Anlægget skal udvides med solfanger på et senere tidspunkt.

På forhånd tak

Hilsen
Flemming

Flemming

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som jeg læser det har du allerede fjernvarme??
Hvis du har det skal du være sikker på, at du må sætte et vandbåret varmesystem op uden at komme i konflikt med fjernvarmen. Jeg kender flere steder, hvor man vil komme ti at betale en strafafgift etc, hvis man laver vandbåret opvarmning, og er det tolfældet, så er dit fyr bare en ekstraomkostning i stedet for en besparelse.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej

Der er ikke fjernvarme i huset. Huset bliver i dag opvarmet med brændeovne. Gulvvarmen er ny, endnu ikke taget i brug og vandbåren.

Hilsen
Flemming

Flemming

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis