linolium

vi har linolium i vores badeværlse. Vores badekar har lavet dybe mærker og ligesom skubbet linoliummet op.
Nu vil vi gerne af med badekarret, kan man på nogen måder glatte linoliummet ud igen??

chabre

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det være rigtigt godt skal det hele skiftes. alternativt kan du sætte noget tungt og plant hvor det er for ligesom at glatte det ud.
det med at hakke et stykke linolium ud andetsteds og sætte i duer ikke da det er et badeværelse hvor gulvet skal være tæt. alternativt skal du have en linoleums mand til at svejse nyt linoleum i hvor det er. eventuelt skifte hele stykket hvor badet har været. det kan være til ca samme farve eller en markant anden.

Jacob
Hej,
Tror du ikke det er vinyl? det er mere alm. i hvert fald:o)
Men husk at smøre noget lim under inden du stille det tunge på. men hvis det skal bruges som badeværelse skal det laves ordenligt da du ellers med tiden vil få vandskade..

 

Venlig hilsen Mikkel K...

KLINGSTRØM GULVSERVICE

TLF: 42 22 73 79

E-MAIL: [email protected]

 

Skrevet af kits mand. på 22 aug 2010 21:47
Hej,
Tror du ikke det er vinyl? det er mere alm. i hvert fald:o)
Men husk at smøre noget lim under inden du stille det tunge på. men hvis det skal bruges som badeværelse skal det laves ordenligt da du ellers med tiden vil få vandskade..


Hvordan skal han smøre lim under når linoliummen ikke skal af, og jo i ældre badeværelser blev der brugt linolium.
Jeg tror til gengæld ikke på ideen med at stille noget tungt oven på fordybningen. Prøv derimod at lægge noget kraftigt karton over hullet og et godt stykke ud over, lån så fruens strygejern og varm "hullet og omgivelserne lidt op. Du skal på det nærmeste stryge ind mod fordybningen fra alle sider. Det vil nok kunne jævne det lidt ud.Jernet må endelig ikke blive for varmt.

V.h.  Håndværkeren
forstod det som om at det var blevet skubbet op det der i form af løse buler fodi det var gået i stykker der hvor badekarte havde stået..
ved godt at der er blevet brugt linoleum, men eftersom at folk der ikke har med det at gøre til hverdag tit bytter rundt på de to og eftersom at han bor i vanløse ligesom jeg selv og det de fleste steder her er nyere bygninger. spurgte jeg om det ikke kunne tænkes.. men efter at jeg har læst det igennem igen ville jeg nok pille det af og få lagt noget nyt VINYL, for jeg ville heller være på den sikre side nå det nu er et vådrum...

 

Venlig hilsen Mikkel K...

KLINGSTRØM GULVSERVICE

TLF: 42 22 73 79

E-MAIL: [email protected]

 

Annonce
Hvad er det som gør vinyl mere velegnet i et badeværelse end linoleum ?
Jeg har forståelsen af at vinyl lettere får en skade så der kommer vand igennem end linoleum.

Jacob
homogen vinyl som er det man bruger til badeværelser er er 100% tæt materiale hvor imod linoleum er et natur produkt og derfor kan ånde! hvilket jo ikke er så smart da vandet derved kan komme igennem! desuden hvis du skal trække det op af vægge og loft er linoleumen ikke til at arbejde med! hvor vinylen kan komme helt ind i hjørnerne:

 

Venlig hilsen Mikkel K...

KLINGSTRØM GULVSERVICE

TLF: 42 22 73 79

E-MAIL: [email protected]

 

tak for de mange svar.
jeg ved ikke om det er det ene eller det andet, MEN der er selvfølgelig ikke hul på.
nu har vi prøvet at varme det op med et strygejern og derefter sar noget tungt på, det ser ud til at virke.
tak for alle svarene

chabre

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis