Isolering af trægulv i kælder

Hejsa,

Jeg skal have lagt et pergogulv i min kælder og vil bruge nedenstående opbygning. Da der ikke er nogen varme i gulvet vil jeg gerne isolere det for at undgå at det bliver alt for fodkoldt.
Hvilken af de to opbygninger herunder ville i vælge og hvilken type isolering ville i bruge?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er vidst lidt en smagssag, jeg vil sige løsning nr 2, pga du får et gulv der er mere behageligt at gå på fordi strøerne er med til at fjedre, og gulvet ikke bliver så stift. Rent isolerings mæssigt er det nok løsning nr 1 fordi isoleringen ikke bliver afbrudt.

http://www.lyrk.dk
det skal nok være en rockwool

http://www.lyrk.dk
Den spærre du lægger direkte oven på betongulvet er en fugtspærre. Fordi den skal forhindre fugtoptrængen fra undergrunden.
Endelig skal du forsikre dig om at Pergogulvet kan lægge direkte på isoleringen. Eller hva'

Ja det er en fugtspærre, ikke fordi der er problemer med fugtoptrængning men der skal jo være en spærre.

Pergo gulvet vil ikke blive lagt direkte på strøer/isolering, der vil være en 22mm gulvspånplade som skal lægges på strøer eller direkte på isolering,

 

 

Annonce
Løsning nr. 2.
Og brug en styrolit G250 gulvisolering.
Så får du et godt fast gulv, og så er isoleringsevnen bedre i den, end i en normal G60/80 gulvisolering.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for svaret

Flamingo er sagen.
Det har nemlig den fordel at gulvet lynhurtigt kan bygges om til tømmerflåde.
Når nu vandene stiger!!!
jeg har flere gange brugt løsning nr. 2. Jeg har brugt hård batts fra rockwool ovenpå fugtspærren og derefter gulvspånplader. Det fungerer glimerende
Jeg er fristet af løsning nr. 2 men jeg bliver nok nødt til at vælge løsning 1 med et strøgulv.

Jeg skal have skjult nogle installationer til el og radiator og det kan vist nemmest gøres i et strøgulv.

Mange tak for svarene også til dig hpox selvom det ikke kunne bruges til noget som helst
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis