Dinitrol fra Harald Nyborg i sprøjtepistol?

Hej alle LDS'er,

har planer om at give min gamle Mazda 323F en gang Dinitrol, og kan læse at den tynde Dinitrol fra Harald Nyborg skulle være fin til dette formål.

Mit spørgsmål er om nogen af jer ved om det er så tyndt, at man kan sprøjte det på bunden, hvis man køber en af de billige tryklufts-sprøjtepistoler i HN eller Jem&Fix?

/Kasper
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har før brugt en rense pistol til det produkt og det virkede fint

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
den tynde er beregnet til hulrum og holder ikke ret lang tid på undervognen , du skal bruge den tykke der heder car ,
Skal det være rigtig godt, så giver han vel først en gang af det tynde, der trækker ind i alle revner i den gamle belægning og så et nyt slidlag ovenpå af det tykke.
Den tykke kræver så en rigtig sprøjte til undervognsbehandling, men den kan vist også købes ved HN, så får man også lige slangen til at sprøjte det tynde i hulrum med.
Det er rigtig fint, med en gang af det tynde under bunden, lad det tørre lidt ind, og så giv det en lidt tykkere undervognsbeskyttelse.
Harald Nyborg har før haft en mellemting (mener den er udgået, den var i en rød spand), mellem hulrumsbeskyttelse og undervognsmasse, den var nem at sprøjte på, og bedre end undervognsmassen, som bare danner en hård skorpe, som har det med at gå løs.

brug evt denne her type, og bland den op med hulrumsbeskyttelsen, så er den nemmere at sprøjte på, og tørre ikke helt ind.
http://www.thansen.dk/product.asp?c...2103377384

Det er den her jeg har særdeles gode erfaring med, den er lysebrun, og let at sprøjte på, den skaller ikke af som den sorte....
http://www.grene.com/shop/action/pr...eskyttelse

mvh jens
Annonce
glem alt om at blande dem sammen , det er dårlige råd som nogle bare forestiller sig at de er bedre
der sker ikke noget ved at give det tynde først , men så SKAL den tøre i et par dage før du giver det tykke , ellers vil det ikke bide ordentligt fast
dinetrol ( den HN forhandler ) er koret som det bedste og også nemmere at arbejde med end mange andre
og det gør det ikke nemmere at sprøjte med ved at blande det op med det tynde , den er nem nok at lave et ordentligt arbejde med som den er , bare sørg for at den får nok , så du er sikker på at alt er dækket ( ca en spand til en mindre bil )

Bredker har du nogensinde prøvet, at blande tyk og tynd textyl ?

Hvis ja hvad var problemet?

Jeg har selv prøvet, for at få brugt en rest tyk textyl, opblandet med den til hulrum, jeg har ikke oplevet nogen form for forringelse.

Jeg har også sprøjtet et lag af den tynde ud over bunden, og efter nogle timer givet den den mellentykke igen uden problemer.

Hvad mener du der sker, det kunne jeg godt tænke mig at du uddyber

Jeg "forestiller" mig ikke det er bedre, at blande, men hvis man nu ikke kan sprøjte det tykke ud, er det en mulighed, hvis man istedet varmer den tykke kan det sprøjtes, men det køler jo hurtig af.

mvh jens

for det første har den tynde en meget ringere bindeevne end den tykke og tåler heller ikke hvis det bliver varmt , så løber det af
den tykke skal ikke bare holde fugt ude , men skal også kunne modstå stenslag mm uden at blive slået af , samt modstå sand og salt fra vejen hvilket den tynde ikke er så god til
og bruger du det rigtigt vil du ikke få problemer med at sprøjte det tykke ud , skulle du have en lille slat der har stået længe ( over et år ) kan den godt blive lidt tykkere , men det blander du bare med noget nyt tykt
er det blevet tykkere end det kan bruges på den måde er det fordi du ikke har lukket spanden ordentligt , og så kan du lige så godt smide det ud

og bruger du dinetrol istedet for textyl får du både et bedre produkt( det er dokumeteret ) samt det er nemmere at arbejde med
Det er jo kun i hjulkasser og ved panelerne, der er slid fra "hjulvandet"
Midt under bunden er det ikke nødvendigt, med slidlaget, her synes jeg den mellem er meget bedre.
Jeg har aldrig obsaveret dårlig vedhæftningsevne, ved at blande lidt af den tynde i.
Eller ved at give hele bunden, en gang af den tynde, med en efterfølgende gang "tyk"

Har du det Bredker, eller er det bare noget du mener eller tror?

jens
det er især bunden og panelerne der er udsat for salt og stenslag , hjulkasserne er der tit inderskærme i
jeg harhaft problemer med at det holder efter det er blandet , har selv brugt det ved de første biler jeg har behandlet , og fik det den forklaring af en prof undervognsbehandler
efter jeg er holdt op med at blande , har der ikke været problemer , og det er mange biler efterhånden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis