tagrens - hvad bruger de professionelle?

Hej
Har et 4 år gammelt tegltag som allerede er ved at blive lidt grønt. Derfor jeg gerne give det en omgang tagrens (med en havesprøjte var planen). Men er der nogen der ved hvad der virker?
Har forsøgt mig med noget almindelig Borup afrens - men der er da vist mere krudt i en danskvand med citrus end det.

Vh
Carsten

 

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har brugt essit fra BASF i Rødekro, det virker (et stykke tid), fuglene taber jo hele tiden klatter på et tag!
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Rodalon virker fint, brug den udendørs, og lav en stærk blanding, så kommer der ingen alger, hvis den få en gang om året.
mvh jens
Skrevet af snedkeren 61 på 21 aug 2010 19:03
Har brugt essit fra BASF i Rødekro, det virker (et stykke tid), fuglene taber jo hele tiden klatter på et tag!
mvh snedkeren


Var du oppe og børste af / bruge højtryksrenser som de anbefaler, eller lod du det bare sidde?

Vh
Carsten

 

Rodalon sprøjter jeg på med havesprøjten, så får det bare lov at tørre ind.
Det skumme lidt de næste gange der regner, men der kommer ingen alger/mos
Jeg har et Decra tag som ellers ret nemt gror til...

jens
Annonce
Skrevet af je__ns på 22 aug 2010 12:56
Rodalon sprøjter jeg på med havesprøjten, så får det bare lov at tørre ind.
Det skumme lidt de næste gange der regner, men der kommer ingen alger/mos
Jeg har et Decra tag som ellers ret nemt gror til...

jens
Ok og det fjerner også effektivt de alger som sidder der?

Vh
Carsten

 

Hvad med at prøve versionen med en kobbergenstand øverst på taget lige under tagryg. Det var fremme for nogle år siden at man skulle ligge en kobber "tråd". Der er noget omkring zink tagrender, kan ikke lige kemien. Men det var da værd at lave en test på en meters penge. Behøver jo ikke være det dyre produkt de prøvede at prakke os på dengang.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af PeterR på 22 aug 2010 13:51
Hvad med at prøve versionen med en kobbergenstand øverst på taget lige under tagryg. Det var fremme for nogle år siden at man skulle ligge en kobber "tråd". Der er noget omkring zink tagrender, kan ikke lige kemien. Men det var da værd at lave en test på en meters penge. Behøver jo ikke være det dyre produkt de prøvede at prakke os på dengang.

MVH

Bly vil virke - på mit tage er det lidt mos, men sjovt nok ikke der hvor de gamle Velux vinduer sidder, der er taget fint rent hele vejen under - samme gælder ved skorstenen..

Har selv overvejet at prøve en rulle bly på tagryggen ..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Bly er vel ikke lovligt vil jeg tro, det er kobber.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hej Carsten.
Det blev bare sprøjtet på med en billig tryksprøjte der var bygget lidt om. Sprøjten stod på jorden tilsluttet en kompressor med trykregulering ( ca 1-1,5 ), slangen var så bare 15-20 m lang så ham på taget eller i liften bare skulle passe på sig selv og sprøjte på taget. Makkeren nede på jorden skulle bare sørge for at det hele kørte konstant.
Det er bedst i vindstille efter en tør periode. Vi vaskede meget sjældent taget, en højtryksrenser kan faktisk nemt beskadige taget !!!
Er der megen mos så gør det et par gange, men det er IKKE en forsikring mod begroning i al fremtid. Man kan også efterfølgende imprægnere taget, det holdet ca 4-6 år,så er det slidt af. BASF sælger et eller andet dertil også, jeg kan ikke huske hvad det hedder, ring og spørg dem.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis