Vandkraftværk

Hej. Jeg har et vandløb i baghaven, hvor der om vinteren løber måske 100 liter i sekundet. Vandløbet er ca 1m bred og 50cm dyb. Jeg ved ikke hvor meget energi der er i det, men tænker der er en del. jeg søger input til hvordan jeg laver en mølle tilkoblet en generator som laver 12V. Det kan gå videre til en 230V inverter. Skrevet på mobil, derfor ingen afsnit mvh Kim.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ud og se på gammeldags vandmøller og lade dig inspirere, du skal dog lige være klar over at du ikke bare montere en vandmølle eller noget andet i åen. Du kan få en frygtelig balade med Komunen

V.h.  Håndværkeren
jaa komunen bliver sikkert ikke glad for det,
og du kan få et påbud, om at fjerne det. og ja ja .... så er den heller ikke længre.
men så ,er det jo bare at lave det således, at det er til at fjerne igen .
og der er flere måder, at gøre det på.
der er vandhjul som i de gamle vandmøller også nevnt af andre ;-)
2 stolper i brinken, en lodret plade på, og en holder til en driv aksel .
mølle hjul på, derefter en generator på fra en bil,
til et batteri eller batteribank
til din invetter og derfra vidre til en lille selvstendig gruppetavle der ikke har noget at gøre med resten af huset at gøre ...
vidre tii et varmelægme i din varmtvands beholder
og der er flere
der er også den hvor man sætter en lang aksel direkte på generatoren og så en propel/svivel i den anden ende
lidt ligesom når man ser de der fisker både fra indonesien
så er det bare at ligger en stolpe på tværs af åen boldter generatoren fast og lader akslen være med en flad vinkel

det er dæl.. bare og se og komme i de der waders
og så tag det med komunen når hvis det kommer

mvh snogen

det var en del af planen .....såda da

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis