servo der ikke virker

jeg har en fiesta fra 1996 har nu skiftet tandstang servopumpe og resultatet er stadig det samme når motoren startes bliver rattet ikke til at dreje, jeg kan høre der er luft i systemet, hvad gør jeg?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du efterfyldt olie i beholderen?
Er remmen stram nok?
Er der oliespild fra systemet?
Har du drejet styretøjet helt ud til hver side flere gange og efterfyldt?

Med venlig hilsen
ktm

bilen har et strammerhjul så remmen skulle gerne være helt stram hele tiden. jeg har drejet hjulene fra side til side flere gange men der er stadig luft i systemet.beholderen er fyldt helt op. den eneste der er tom det er mig og det er for ideer

der er intet oliespild fra servoen

Virker olien voldsom varm?
Kan det være at olien skummer og du derfor tror det er luft.

Med venlig hilsen
ktm

nej olien virker ikke varm, men nr jeg sidder og har fast i dækket for at vride det fra side til side kan jeg høre luft i systemet, kan systemet udluftes på anden måde end at dreje fra side til side

Annonce
Næh, almindeligvis ikke. Så må den jo kunne suge luft på en eller anden sær vis. Det var derfor jeg var interesseret i om pumpen eller andet er utæt.
Så må jeg nok kapitulere!

Med venlig hilsen
ktm

det var ærgeligt nu har jeg kæmpet i en uge.

Hvis du har muligheden for at starte motoren og udlufter ind og udgangen for servo og evt .tandstangen ,så kunne du godt se at der var luftpuder et eller andet sted i systemet,du skal bare løsne så meget på ind og udgangen indtil der kommer luft eller olie ud af den.
det vil jeg prøve, tak for rådet

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis