Liste loft utæt i kanten

Jeg skiftede for et par år siden et liste loft og i samme omgang blev der også lagt nyt alukraft under... Desværre har det siden vist sig jeg ikke har fået alukraft´en helt tæt alle steder i kanten ud mod vægen. Hvis det blæser meget kan man svagt mærke det trækker lidt...
Hvad kan man gøre ved det? Jeg har ikke sænkt mig og pille loftet ned ihverfald, men jeg tænkte på om jeg skulle pille skyggelisten og så ligge en fuge hele vejen rundt?
Og hvad skal jeg evt fuge med?
Andre forslag modtages også...

/Kristian T
Jeg skiftede for et par år siden et liste loft og... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænkte på om det ikke ville være en fordel og ligge et fugebånd i? Så jeg har noget og fuge op i mod da der jo nok eller går en del til :-)

/Kristian T
Sig mig engang: Hvor bred er sprækken mellem brædder og væg? Vel ikke flere tommer bred. Men formodentlig 5-10mm.
For det første er der ikke plads til bagstop og for det andet ville der jo ikke blive direkte kontakt mellem fuge-Madsen og dampspærren. Og så er du jo lige vidt.

Naveren. Hvorfor mener du at det skal være en speciel fugemasse? Der er jo ingen ekspansion, det er nærmest en limning.
Næsten hvilkensomhelst klæbrig masse vil vel du. :o)
en siliconefuge vil slippe en dampspærre / alukraft på kort tid, omkring 14 dage, og en acrylfuge kan ikke lime eller tætne ret meget, den er beregnet til afslutning for maleren i hjørner ved vægge mm.

Det hedder en dampspærrefuge, den klæber altid og tørre aldrig helt ud.

http://www.lyrk.dk
Tak for det svar.
1-0 til Naveren.
Man skal selvfølgelig være helt sikker på at den anvendte fugemasse vedhæfter til de materialer hvorpå den anvendes.

Det er nok omkring 5-10mm ja, men tvivler lidt på jeg rent faktisk kan komme til og presse dampspærren ind mod vægen med fugen imellem, mere derfor jeg tænkte om bagstop var en mulighed. Har ikke pillet skyggelisten ned endnu så må tage en vurdering når jeg kommer dertil...

Hmm en hurtig søgning på google gav ingen resultater på dampspærre fuge

/Kristian T

Annonce
Nu går den ikke længer Kristian T.
Man kunne nent få mistanke om at du skal have tiden til at gå med spørgsmål indtil byggemarkedet lukker i eftermiddag.
Så du - desværre - heller ikke kan komme igang med arbejdet i denne week-end. :o)x2
Har rigeligt med projekter så har som ikke forventet og nå igang i weekenden, vil pt. hellere udnytte det rent faktisk er tør vejr uden for :-) Jeg har bare dårlig erfaring med "rådgivningen" i de forskellige byggemarkeder...

/Kristian T
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også