Liste loft utæt i kanten

Jeg skiftede for et par år siden et liste loft og i samme omgang blev der også lagt nyt alukraft under... Desværre har det siden vist sig jeg ikke har fået alukraft´en helt tæt alle steder i kanten ud mod vægen. Hvis det blæser meget kan man svagt mærke det trækker lidt...
Hvad kan man gøre ved det? Jeg har ikke sænkt mig og pille loftet ned ihverfald, men jeg tænkte på om jeg skulle pille skyggelisten og så ligge en fuge hele vejen rundt?
Og hvad skal jeg evt fuge med?
Andre forslag modtages også...

/Kristian T
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det jo ikke dampspærren/alukraften, der skal holde blæsten ude.
men det vil hjælpe på vindforholdene i din stue om du fuger rundt i sprækken mellem loftbrædderne og væggen. Og det vil gøre dampspærren mere effektiv.
Hvis du harmulighed for at lægge en vindafspæring ud på oversiden af isoleringen er det rigtig godt. Nogle hævder at det forbedrer isoleingens isoleringsevne med 10-15%.
Okay der kan man bare se  jeg troede faktisk jeg havde dummet mig da jeg lavede det. Men hvad skal jeg fuge med? Og hvad med de vindafskærmninger hvordan ser de ud? Og hvor kan de evt købes?

/Kristian T
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Bare rolig. Du har dummet dig!!!
Dampspærrens formål er at forhindre at der trænger fugt i dampform op i isoleringen. Og den skal principielt være lufttæt og tætnes til omgivende bygningsdele.

Vindspærren lægges ud over usoleringslaget, (eller udenpå ved lette vægkonstruktioner). Vindspærrer bruges til at forhindre kold luft i at trænge ind i isoleringen og derved reducere isoleringsevnen.

Og er feks. vindpap i ruller, plastprodukter, tekstil-ditto og mange andre. En vindspærre er absolut hverken fugt eller lufttæt, tværtimod er den diffusionsåbem.
Okay, men den er lagt så godt som muligt da den er lagt helt ud til kanten ihvertfald...
Men ingen forslag til hvad jeg kan fuge med?

/Kristian T
Skrevet af Kristian T på 20 aug 2010 16:58
Okay, men den er lagt så godt som muligt da den er lagt helt ud til kanten ihvertfald...
Men ingen forslag til hvad jeg kan fuge med?

/Kristian T


En god akrylfuge - ikke det billige fra Jem & Fusk..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ville faktisk tro acrylfuge var for hårdt og tænkte selv silicone, men man lære jo hver dag  hvad for nogle mærker skal man gå efter? Hvis det skal være en fornuftig kvalitet...

/Kristian T
Der er ingen særlog grund til at bruge akrylfuge eller at den er særlig god.
En almindelig god silikone er fint..
Og selv bor jeg i et hus uden en eneste tapet eller fuget samling af dampspærren. Og huset har overlevet i fin form.
Det er skam heller ikke for og gå over gevind, men kun fordi jeg kan mærke det trækker...

/Kristian T
der er lavet en fugemasse der er beregnet til netop den opgave. Hverken acrylfuge eller silicone er en optimal løsning. Gå ned i trælasten og fortæl dem hvad det skal bruges til, så finder de det korrekte produkt til dig.

http://www.lyrk.dk
Naveren>> Du kan ikke tilføldigvis huske hvad den præcis hedder? Synes tit ikke der er meget hjælp og hente i trælasten :-(

/Kristian T
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også