udestue

Ville høre om folk herinde har et par ider.
Jeg gå og roder lidt med iden om at lave en udestue vi bor i en 70er villa og har en stor skydedør hvor jeg vil have den uden for.
Planen er at det skal være et sted hvor man kan side i læ og tørvejr ikke nået vildt med varme osv.
prisen er en stor ting jeg vil se hvad det kan gøres til jeg tænker max 15000 til det hele.

kom med jeres bud alt hjælp ville være rart
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En udestue til max. 15.000,- bliver godt nok et skrabet projekt.

Alene fundamentet og taget vil sikkert koste dig mere.
hmm hmm min kone har lige sagt at det ikke bliver til nået.
Hun vil have en rigtigt en hvad glas hele vejen rundt og en rigtigt tag gulv og det hele .
har vi en gæt på hvad sådan en bandit ville koste og lave ?? eller et sted hvor man kan se et par modeler så vi måske kunne få lidt inspiresion
Det skulle ikke undre mig, om det sneg sig op i nærheden af 100000 kr
Hvis du skal have rigtig sokkel, og gulv, samt taget intigreret i huset.

Ja det er så billigst mulig, hvor du laver det meste selv.

Det er jo ikke for ingenting, det kaldes en veldfærdsknast

mvh jens
Hej Morten,

Jeg har selv lige lavet et "økonomi" projekt..

Vi startede ud med en gammel overdækket terrasse, men endte med en dejlig udestue.. Der er en del brugte elementer, men det andet er nyt..

Jeg har ikke holdt regnskab, men et bud er 10-12000,- for det hele - nå ja og så en MASSE fritid..

Se billeder her :

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/298

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Annonce
kanon lige sådan nået vi er på udkig efter kan du komme lidt in på hvor du har købt elementer hvad tømmer du har brugt tag osv ??

Taget er det som var over terrasen i forvejen, men der er nye stolper, isolering, lofter, gulv, yderbeklædning, tagrende osv..

Jeg har ganske enkelt funder elementer i DBA - bruget en masse tid på at slibe og male dem så der er fine - har vel kostet 3000,.- i anskaffelse og 1000,- til maling..

Gulvet er isoleret med 75mm flamingo og en 15mm kant op ad soklen, alt beton har jeg selv blandet, tog ca. en dag at lave sokkel og det samme at støbe gulv - alene..

Jeg fandt en rest gulvunderlag på DBA og laminatgulvet på QXL - Samlet pris for gulv 1500,-

Det dyreste har været alle profilbrædderne til loftet - tror de løb op i 3000,- jeg ville jo have dem ludbehandlet og gad ikke selv smøre på..

Derudover er der vel gået 6-700 til isolering af lofter og vægge - samt 500,- til klinkbrædder udvendig..

Så er der kommet ny tagrende - plast fra Jem & Fusk - i alt 600,- med alle dele og nedløbsrør..

Jeg har lavet el derude, stumper for ca. 600,- men det er også lavet rigeligt - mindre kan jo gøre det..

Jeg synes selv det er blevet et rimelig godt resultat og vi kan nu bruge den hver dag.. Der er ikke lavet varme i den, men jeg har sat en lille el-radiator op - just in case.. Men det er ikke planen den skal holdes varm om vinteren - blot forlænge sæsonen..
Vi har i forvejen 185m2 hus der er varme på så de sidste 16-17 behøver ikke :-)

Kig på billederne i galleriet - jeg har mange flere hvis du vil se mere detaljeret..

Men tiden er det afgørende - jeg har brugt næsten al min fritid i 2mdr.. Men var også helt alene om alt..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Men en nemmere og naturligvis dyrere løsning er at købe et komplet samlesæt fra Jem & Fusk til 40.000 plus gulve og sokler..

http://www.jemogclix.dk/system/search.aspx?q=udestue&pid=9156

Ser fin nok ud - men prisen er jo også en del højere..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også