Det er rigtigt som Koluda Byg skriver, man skal ikke sætte sin lid til at disse websider med tilbagemeldinger afspejler en håndværkers seriøsitet.
Al samarbejde starter med at man opbygger et tillids forhold, men få skrevet det ned som er vigtigt at aftale inden en evt. uenighed opstår, for da er de muntlige aftaler ikke mere værd end hæderligheden af håndværkeren, og i nogle tilfælde mangel på samme.
Medlems af Byg Garanti er et udmærket markedsførings superlativ for håndværkeren, men reelt er der ikke noget at komme efter såfremt firmaet er lukket, og / eller håndværkeren ikke har viljen til at afhjælpe et evt. problem.
Som bolig ejer og / eller entreprenør kan man tegne en etrepriseforsikring, med afhjælpnings garanti i op til f.eks. 5 år, såfremt problemer opstår, og det er reelt den der beskytter kunden bedst, både under udførslen af opgaven, og i en rimelig periode bagefter.
Håndværkeren er forpligtet il at have en lovpligtig medarbejder forsikring, og kan vælge at have en erhvervs ansvars forsikring, men reelt er man som kunde på herrens mark såfremt det er en klamphugger man entrerer med.
Men heldigvis går det nu godt i de fleste tilfælde
)