Tømer/murer uden medlem af byggaranti

Hejsa

Jeg står og skal til at få isat nye vinduer. Jeg har fået et tilbud på skrift, og synes godt om hvad jeg kan få, samlignet med en anden håndværker.

Jeg spurgte så den håndværker, som jeg synes gav et godt tilbud (ekstra udstyr til vinduer, pris osv.), om han var medlem af byggaranti fonden. Hertil svarede han nej, men at han kørte firmaet som privat og ikke aps.
Min store frygt er lidt at de ikke gør arbejdet færdigt (betaling uden at få vinduerne), men det er sandelig også hvad der evt. vil ske af skader efter arbejdet er færdigt (eks. 6 mdr. efter).

Lad os antage at vinduerne er sat i, og det er checket af mig og håndværkeren (jeg acceptere udførelsen). Så efter 6 mdr. ser jeg eks. at der er løbet vand ned under sålbænken (ned i murstenen). Den efterregning af mur vil jo formentlig komme til at kost en del, men har jeg overhovedet nogen form for forsikring fra ham, da han ikke er medlem af byggegaranti?.

Mvh.
Den bekymrede.
Hejsa Jeg står og skal til at få isat nye... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk at checke hvilke (hvis nogle)reviews han har på www.anmeld-haandvaerker.dk samt checke via cvr.dk om der han været mange firmer registreret på hans adresse...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af BOFH på 20 aug 2010 20:00
Husk at checke hvilke (hvis nogle)reviews han har på www.anmeld-haandvaerker.dk samt checke via cvr.dk om der han været mange firmer registreret på hans adresse...

/BOFH

Jeg har lige kigget på mig selv. den er sgu ikke noget værd. de info der står om mig som er faste og kan trækkes fra offentlige databaser er forkerte. endvidere er telefon nummeret hvor man skal kunne få fat i mig, tilhørende et lusket foretagende. sikkert sidens bagmænd.
jeg har ingen anmeldelser ( prøver at give kunderne den bedste oplevelse).

Jeg prøver lige at sende mig selv en besked for at se hvad der sker.

Jacob
Anmeld håndværker , troværdig, godehåndværkere.dk, vavirk.dk osv. kan man ikke nøjes med at tjekke.

Det er ikke mange firmaer der tilmelder og benytter sig af disse service, og derudover er det faktisk svært at få folk til at benytte sidde, specielt hvis der kun er positivt at melde, men har folk derimod dårlige erfaringer med en håndværker er det straks nogen helt andet, så benytter folk gerne disse services.

Det er faktisk tidligere bevist at det er ca. 7 gange sværere at få en positive tilbagemelding end det er en negativ tilbagemelding.
Det er rigtigt som Koluda Byg skriver, man skal ikke sætte sin lid til at disse websider med tilbagemeldinger afspejler en håndværkers seriøsitet.

Al samarbejde starter med at man opbygger et tillids forhold, men få skrevet det ned som er vigtigt at aftale inden en evt. uenighed opstår, for da er de muntlige aftaler ikke mere værd end hæderligheden af håndværkeren, og i nogle tilfælde mangel på samme.

Medlems af Byg Garanti er et udmærket markedsførings superlativ for håndværkeren, men reelt er der ikke noget at komme efter såfremt firmaet er lukket, og / eller håndværkeren ikke har viljen til at afhjælpe et evt. problem.

Som bolig ejer og / eller entreprenør kan man tegne en etrepriseforsikring, med afhjælpnings garanti i op til f.eks. 5 år, såfremt problemer opstår, og det er reelt den der beskytter kunden bedst, både under udførslen af opgaven, og i en rimelig periode bagefter.

Håndværkeren er forpligtet il at have en lovpligtig medarbejder forsikring, og kan vælge at have en erhvervs ansvars forsikring, men reelt er man som kunde på herrens mark såfremt det er en klamphugger man entrerer med.

Men heldigvis går det nu godt i de fleste tilfælde )

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
Det var da li'godt noget af en meldeng, den sidste der.
Hvor har du fra at "...reelt er der ikke noget at komme efter såfremt firmaet er lukket, og / eller håndværkeren ikke har viljen til at afhjælpe et evt. problem. "
Det er bedøvende betydningsløst om håndværkeren er gået konkurs eller er stendød og/eller ikke har hverken vilje eller evner til noget som helst.
BYG-Garanti's betingelser og vedtægter fremgår af deres hjemmeside.

Annonce
Skrevet af Koludabyg på 21 aug 2010 22:05
Anmeld håndværker , troværdig, godehåndværkere.dk, vavirk.dk osv. kan man ikke nøjes med at tjekke.

Det er ikke mange firmaer der tilmelder og benytter sig af disse service, og derudover er det faktisk svært at få folk til at benytte sidde, specielt hvis der kun er positivt at melde, men har folk derimod dårlige erfaringer med en håndværker er det straks nogen helt andet, så benytter folk gerne disse services.

Det er faktisk tidligere bevist at det er ca. 7 gange sværere at få en positive tilbagemelding end det er en negativ tilbagemelding.
Enig - og kan også kun beklage at det er sådan at man som kunde der er ved at entrere med en ny og for kunden ukendt håndværker som det første er nødt til at undersøge om der er andre der har skrevet noget negativt eller om der er tale om en decideret konkursrytter, har desværre kendskab til et par stykker der kunne have været undgået hvis de havde googlet lidt først.

Byg-Garanti, forsikringer, autorisationsordninger og lignende ordninger er altsammen meget godt men det ændrer for det første ikke en tøddel på at det altid er ejer/bygherre der sidder tilbage med ansvaret - dvs. at en del håndværkere har en megaopgave i at forsøge at fremstå som troværdige og dygtige samarbejdspartnere. For det andet har håndværksbranchen (ligesom en del andre brancher) igennem en årrække og i særdeleshed igennem seneste byggeboom har haft nogle særdeles brådne kar som krisen forhåbentligt har luget godt ud i, hvorfor også min modstand imod kunstigt ændedræt af branchen som helhed - de seriøse sidder så tilbage med opgaven at løfte resten af branchens ry.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af BOFH på 05 sep 2010 13:38

Enig - og kan også kun beklage at det er sådan at man som kunde der er ved at entrere med en ny og for kunden ukendt håndværker som det første er nødt til at undersøge om der er andre der har skrevet noget negativt eller om der er tale om en decideret konkursrytter, har desværre kendskab til et par stykker der kunne have været undgået hvis de havde googlet lidt først.
Ja, google og forhører sig omkring hvis det er en lokal, er altid en rigtig god ide.
Skrevet af BOFH på 05 sep 2010 13:38

Byg-Garanti, forsikringer, autorisationsordninger og lignende ordninger er altsammen meget godt men det ændrer for det første ikke en tøddel på at det altid er ejer/bygherre der sidder tilbage med ansvaret - dvs. at en del håndværkere har en megaopgave i at forsøge at fremstå som troværdige og dygtige samarbejdspartnere.
Ja, uanset hvilken ordning man er med i vil der altid være skeptiske kunder imellem, og det er bla. her at nye håndværkere virkelig skal på arbejde for at overbevise kunderne om deres kunnen.
Skrevet af BOFH på 05 sep 2010 13:38

For det andet har håndværksbranchen (ligesom en del andre brancher) igennem en årrække og i særdeleshed igennem seneste byggeboom har haft nogle særdeles brådne kar som krisen forhåbentligt har luget godt ud i, hvorfor også min modstand imod kunstigt ændedræt af branchen som helhed - de seriøse sidder så tilbage med opgaven at løfte resten af branchens ry.
Under byggeboomet har håndværkernes troværdighed fået et dårligt ry ja, og dette ligger jo tit i baghovedet på evt. kunder, det er også derfor at bla. anmeldhåndværker osv.. portalerne er opstået, men det er stadig branchen selv der skal sørge for at få vendt dette ry, de fleste har jo faktisk mere tillid til en brugtbilforhandler end en ukendt håndværker, det er jo helt galt at vi fremstår mere utroværdige end brugtbilforhandlere, og viser hvor slemt det faktisk står til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis