bund i skuffer m svalehalesamlinger

Hej
jeg er ved at lave nogen skuffer, de skal samles med svalehalesamlinger og bunden skal være indbygget en cm fra underkanten i en rille hele vejen rundt. Fræser jeg rillen først eller efter at jeg har fræset svalehalerne? De to fræsninger kommer til at 'berøre' hinanden da mine svalehaler er ret tætte. Jeg har ikke så meget af det her træ, så jeg har ikke overskud til at prøve mig frem.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så burde du have købt noget mere træ.
Og hvad er problemet egentlig. Rillerne skal vel lige præcis "røre hinanden" ellers kan bundpladen jo ikke gå i.
Laver du svalehalerne med hånd eller overfræser?

Hvis du mener at rillen ikke må være synlig på den udvendige side af skuffen så er der osse løsninger på det. Enten limer du en lus i eller osse skal rillen ligge i en posision så den ikke rammer en gennemgående svalehale.
Der var ikke mere træ,-det er sådan noget importeret 'ayatolla-træ'. Men nu har jeg forsøgt mig frem i noget andet træ...Og problemet løste lidt sig selv ved at, kun fræse rillerne som du siger med at de kun lige berører hinanden. Jeg har heldigvis en overfræser,-halerne er halvfordækte.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis