Grupper i el-tavle virker ikke efter montering af lampe?

Hej

Som førstegangs husejer tænkte jeg det var et godt sted at blive oprettet.

Har et mystisk problem, har en alm. eltavle af dem  uden sikringer. Den er opdelt i 6 grupper/områder (altså eks. lys 1. sal osv). Her til aften er der pludselig 2 af grupperne der ikke virker (altså der er ingen strøm i kontakterne i de områder af huset. Grupperne eller hovedrelæet er ikke slået fra.

Eneste jeg kan tænke, er at jeg her til eftermiddag monterede en alm. loftslampe i fruens værelse. Den virker fint og den sidder ikke i de områder der nu ikke er strøm.

Nogle ideer til hvad der kan være galt?

PFT
Laur
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige først: Der ER sikringer! Blot ikke smeltesikringer, men automat-sikringer, der kan aktiveres igen, når de har slået fra.

Umiddelbart tror jeg ikke din lampe-montage har noget at gøre med problemet.

Da du siger der er 6 grupper og det er de to der ikke virker er mit bud at der er gået en fase, idet de 6 grupper sandsynligvis er fordelt med to på hver fase.
Der må sidde sådan en fætter i din tavle: http://www.vvs-grossisten.dk/index/sikringsholder-d02-3-pol-e18-p33709
Se efter om der ikke er en af dem der er gået. Hvis ikke er det muligvis dine "maste"sikring, men så skal du have fat i en elektriker.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det gør du meget simpel ved at prøve skrue dine tarifsikringer ud. Liger dette i tavlen cirka http://www.vvs-grossisten.dk/index/sikringsholder-d02-3-pol-e18-p33709.

Hvis det er at det er en af dem bør du med stor sandsynlighed ikke kunne bruge alle plader på dit komfur.
Men tjek tarifsikringerne, for ellers skal du igang med at måle i tavlen og hvis du ikke ved hvad du laver kan du få en over fingerne.
Nå det var en hovedsikring der var gået i elskabet på vejen, så vi har strøm igen.... tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis