Vurdering af båd

Hej
Jeg har fået tilbudt en 17 fod Hasselø damjolle i glasfiber.

8 hk Saab diesel motor
Ferskvandskølet
El-start

Selve jollen er fra 1999, men motoren ved jeg ikke hvornår er fra.

Båden trænger (men ikke et krav) til ny bundmaling.
Endvidere skal der laves en ny motorkasse da krydsfineren er ret mør.

Den er ligget på land i ca 1 ½ år, men ahr været været tømt for vand og ligeledes har motoren været startet med jævne mellemrum.

Hvad må man give for sådan en?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke kan få oplysninger om motoren, og ikke kan vurdere standen af den, må du passe meget på.
En ny motor i ca. den størrelse kan jo let løbe op i 40-50K

Så du bør nøje vurdere om du er villig til at betale f.eks. 30 K for båden

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hvis du kan få en motorkyndig person til at sige god for motoren, synes jeg det lyder rimeligt fornuftigt.
Husk dog, at det er vinter... altså lige om lidt...  og så falder bådpriserne... specielt hvis båden har ligget på land i længere tid.
Men stadigvæk... pas nu på med motoren.
Det kan komme til at koste dig kassen, hvis den ikke er OK og du ikke selv kan fikse/renovere tingene.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jeg har en 18 fod bredgårsjolle med dam og en total renoveret i 2008 buch disel 10 heste til salg for 18000
så hvis du er int. kan du jo ringe mig på 50362718
Man skal huske at have hjertet med når man køber båd. Hvad er man villig til, hvad føles rigtigt? Det er meget forskelligt fra person til person. Det der er fuldstændig hul i hovdet for en, er måske simpel logik for en anden.
Når vi er nede i den prisklasse der her er tale om, kan det ikke gå helt galt hvis bare skibet er tæt, og man har sin sunde fornuft med.

Som jbr siger, her er det motoren det er afhængi af...

 Gør det rigtigt fra starten!

Annonce
Hej
Som I andre skriver er motoren en ubekendt størrelse. Den kan se rigtig flot ud og indeni kan det være en gang muldjord. Men spørg om den har været ferskvandskølet altid, og så bed om at få den startet i KOLD tilstand, og sig til sælger at du vil have lov at føle på motoren, inden den bliver startet op. Hvis sælger siger at det er i orden (uden bæven i stemmen), og den så kan startes uden at der først skal smøreolie ned i cylinderen, så går du ikke helt galt i byen. Det skal jo lige siges at den skal jo helst start efter maks ca 3 omdr. Det er sådan jeg gør når jeg har kigget på både.

Mvh Finn
Det eneste jeg har at sige om motoren er at de er en del rust udenpå, specielt i nærhed af der hvor man hælder kølevand på.

Sælger siger den skal males.

Hej Mandyhand

Ja så kan man da sige at den ihvertfald ikke har fået en " monkeyshining ". Så prøv at snakke med ham og se om han vil være med til en koldstart. Desuden så kan man, mig bekendt " stadig få alle reservedele til selv de gamle Saab dieseler. Men gratis er de jo ikke. Det kan du få oplyst hos Kaj Klyyn i Århus.
Men jeg ville prøve. Sådan en 8 hk Saab går som en drøm når den er iorden, og så lyder den som en rigtig fiskerjolle motor skal lyde.

God fornøjelse.

Mvh Finn
Sælger har lovet at sætte båden i vandet og prøvesejle samt instruere sammen med mig. Det tager jeg for gode vare.

Og ja sminkede lig er ikke godt!
Hej Mandyhand.


Sælger lyder til at være god nok. Bare husk det med koldstarten som jeg skrev tidligere.

Mvh Finn
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også