ECHO motorsav vil ikke starte

Hej

Jeg har en ældre ECHO motorsav som jeg gerne vil have gang i.
Saven er godt 13 år gammel måske ældre, og ja man burde måske skifte den ud men ikke når det er arvegods. Den har stået stille i 10 år cirka.
Dette er hvad der er gjort:
1. Renset karburator
2. Renset tanken for gammel benzin og olie (mest olie)
3. Renset slangen fra tanken til karburator
4. Skiftet tændrøret ud til et nyt.

Den ville gerne hoste på benzin og dieselstart inden jeg gik i gang, men nu vil den ikke rigtig, den tager fint benzin ind men det bliver ikke brændt af, det kommer til sidst ud gennem udstødningen, har renset alt igen og samlet det men den starter eller hoster ikke af mig.

Nogle der kan hjælpe med lidt information om hvad jeg kan gøre for den vil køre?

Alle der bare mener jeg skal købe en ny kan ligeså godt blande sig uden om, da det er arvegods som bare skal op og køre.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket om der overhovedet kommer gnist på tændrøret ?

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

@kamb
Ja, der kommer gnist ved tændrøret.

@Løkke
Membranen i karburatoren. Når du fjerner låget på karburatoren er det den man kan se cirka i midten i en fordybning kan det passe?
Jeg ved ikk lige hvordan den ser ud på din sav. Men det er nok en sort gummimembran, nu sikkert en stiv plast plade. :o) Men ja den burde sidde bag et dæksel på den ene side af karburatoren. Har du prøvet at google modellen, det kan jo være du kan finde en manual
Står det ikke på saven et eller andet sted?
@Løkke
nej ikke til jeg kan finde. Det eneste jeg kan finde er et skilt der står ECHO på. Men vil lige se med den membran i morgen.
Det er mit bedste bud. Især hvis den har stået med benzin på i snart ti år. Så plejer alle gummi dele at blive skøre.
Ved ikke om det kan hjælpe dig, men her er et link, til den Danske impotør!
http://www.ketnerskovoghave.dk/

Vi har et par Echo buskryddere på arbejde, det er rimelig godt kram.
Jeg har selv en Husquarna buskrydder, den virker mere blik/plastik-agtig i forhold.

mvh jens
Membramen er utrolig fin.
Ja echo er et godt mærke har fundet modelnumret på den det er dog svært at komme til.
Nogen der ellers har en ide?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis