Dræn uden drænrør?!

Jeg kan konstatere, at der ved selv kortere tidsrum, hvor det regner, samler sig vand 2-3 steder rundt om mit hus op ad soklen. Nu er det en forholdsvis nyetableret have (6 år) og jeg er ikke sikker på jeg ønsker at grave det hele op for at lægge drænrør... Kan det lade sig gøre, at grave nogle huller, tilstrækkeligt dybe, fylde dem med grus/sten - evt. omviklet eller omkranset af et rør og så fiberdug for oven for på den måde at opnå en dræneffekt???? Jeg er ikke sikker, men har en fornemmelse af, at grundvandet står forholdsvis højt på min grund. Der er en god del ler ikke langt nede på hele grunden. Hvilken afstand skal/kan der være mellem sådanne evt. huller?? Nogen gode erfaringer/forslag? Tak!
Jeg kan konstatere, at der ved selv kortere... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af tenzion på 19 aug 2010 15:22
Ja, kan naturligvis godt se, hvad du mener ktm. Afhængig af regnmængde er det bare faskinen, der fyldes op med vand og så er vi lige vidt...
Men kan en evt. faskine ikke placeres over grundvandsspejlet og dimensioneres derefter, dvs. fladere med større lodret overflade i stedet og dermed dække et større areal?
Faskinen tilsluttes vel kloaken?

er du ikke efterhånden ved at grave mere op i haven for at undgå dræn, end hvis du etablerede et dræn?

He, jo. Det er muligt. Jeg var også bare nødt til at vende det med nogle andre for at høre deres mening!

I øvrigt - glem jeg skrev, at faskinen tilsluttes kloaken - det er jo forkert...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis