Rødvin: "bedst før + dato" - betyder?

Hej,

Vi har købt noget vin hvor der på kartonne står: "bedst før + dato". Hvad betyder det....det er vel ikke en sidste anvendelsesdato?

Hilsen Torben
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert noget fis mht at alle fødevarer skal være datomærkede.
Jeg har også undret mig over en sådan mærkning, som man oftest ser på vin i bag in box, også nedladende kaldet papvin, men da også på flaskevin.
Vi køber altid vin, så vi har til ca 3 års forbug lagt på lager, idet vi ikke bryder os om vin, der endnu står og gærer i emballagen.
Papvin gemmer vi dog sjældent mere end et års tid, da jeg ikke ved om der sker noget uhensigtsmæssigt med vine pga den spinkle emballage. Vi bruger papvin til at bringe med på campingture pga den lavere vægt og til evt. mere useriøse bællerier til f.eks. havefest.
Specielt i Sverige har vi set meget seriøs og god vin som papvin, endog til meget rimelig pris, men her hjemme er det som regel vinmagerens billigste versioner, der sælges på denne måde.
Jeg ville meget gerne aftage papvin fra supermarkeder, som er overskredet sidste salgsdato, f.eks. til halv pris!
Fis i en hornlygte!

Med venlig hilsen
ktm

Hjemme hos mig er vin da sjældent holdbart i mere end et år

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 20 aug 2010 15:35
Hjemme hos mig er vin da sjældent holdbart i mere end et år

Det er fordi du er for nærig, når du river vin ned fra hylderne.
I stedet for en flaske ad gangen, køber du bare en 12 stks. kasse lige så ofte. Så holder nogle af dem lidt længere!!

Med venlig hilsen
ktm

Hmmmm...... måske...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce

det er ikke altid at de holder til "udløbs datoen".
de er tit spist eller drukket inden!

og der med holdbarheden.!

karton. . . . der har du svaret, karton og bag in boxvin er ikke så holdbart, som vin på flaske da beholderen ikke er 100% luft tæt. derfor dato, du kan risikere at vinen smager grimt efter dato, men bliver den opbevaret mørkt og køligt skulle den kunne holde sig. nok ikke i flere år, men en rum tid.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis