Maling lugter stadig?

Jeg har lige købt et nyt brugt skab, som er forholdsvis nymalet - og det lugter! Jeg har vasket det ned med både Rodalon og brun sæbe. Jeg er i tvivl om, hvad lugten kommer fra, for den er ikke udpræget maling-agtig, men det kan meget vel være det. Hende jeg købte det af siger, at det har stået tørt. Siden det blev malet med almindelig halvblank træmaling, har det stået i en varm udestue. Kan det betyde noget? Og vigtigst: Hvad gør jeg ved det? MANGE TAK
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gå over til at købe lugtefri skabe!
Skrevet af hpox på 17 aug 2010 22:23
Gå over til at købe lugtefri skabe!

ja, tak for svar også her men nu har jeg dette skab, og det er jeg glad for. alt kan ordnes - jeg skal bare vide hvordan!
Søger virkelig også hjælp til lugtende maling (vitrineskab)
Prøv at stille en skål eddike ind i skabet.. Det skulle efter sigende fjerne b.a. lugt af røg..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tak, det har desværre heller ikke hjulpet 😣
Hvad er skabet lavet af, og hvilken maling er der brugt? Hvis træet er mættet med røg fra et rygerhjem, eller hvis der er mug/skimmel i det, så vil maling forsegle træet i en periode, hvorefter de gamle lugte trænger igennem igen.

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også