stolper i jorden

Jeg skal til at bygge havelåge, og i den forbindelse skal der jo nogle stolper i jorden, som den kan hænge på. Havde umiddelbart tænkt mig at bore et hul med et pælebor ( da det forgår midt i en hæk med mange rødder ) på cirka 80 cm. hælde grus omkring stolpen og male den med tjære på det nederste stykke. Holder det eller skal der f.eks. beton i toppen af hullet? lågen bliver nok en halvtung en på 100 x 140 uden mellemrum mellem brædderne. På forhånd tak for alle input´sne

Bamsen med den lille have
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej.
Hvis jeg skulle lave en sådan låge ville jeg nok gøre følgende : grave et stort hul til hver stolpe, bruge trykimpræneret træ evt. klasse A,sætte lægtestykker på tværs på stolperne i begge retninger, bruge en overligger mellem stolperne,vikle uisoleret kobbertråd på stolperne og lægterne i de øverste 50 cm,fylde hullerne med stabilt grus (MSG) måske str 8-16 og stampe det grundigt mens jeg fylder hullerne op.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Lyder fornuftigt med lægtestykker i begge retninger, men hvorfor den uisolerede kobber tråd? Hvad gør det? Tak for tippet om hvilken grus jeg skal bruge det er godt at vide, og tak for responsen i det hele taget.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Istedet for stabilgrus ville jeg bruge noget ekspanderende tørbeton - på den måde for du lukket hullet 100% - Og ellers er det korrekt - trykimprægneret træ er vejen frem
blank kobbertråd der irrer vil dræbe alle de organismer i jorden der nedbryder træet
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også