stolper i jorden

Jeg skal til at bygge havelåge, og i den forbindelse skal der jo nogle stolper i jorden, som den kan hænge på. Havde umiddelbart tænkt mig at bore et hul med et pælebor ( da det forgår midt i en hæk med mange rødder ) på cirka 80 cm. hælde grus omkring stolpen og male den med tjære på det nederste stykke. Holder det eller skal der f.eks. beton i toppen af hullet? lågen bliver nok en halvtung en på 100 x 140 uden mellemrum mellem brædderne. På forhånd tak for alle input´sne

Bamsen med den lille have
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej.
Hvis jeg skulle lave en sådan låge ville jeg nok gøre følgende : grave et stort hul til hver stolpe, bruge trykimpræneret træ evt. klasse A,sætte lægtestykker på tværs på stolperne i begge retninger, bruge en overligger mellem stolperne,vikle uisoleret kobbertråd på stolperne og lægterne i de øverste 50 cm,fylde hullerne med stabilt grus (MSG) måske str 8-16 og stampe det grundigt mens jeg fylder hullerne op.
mvh snedkeren

gørenmasseselvsåvidtmuligt

Lyder fornuftigt med lægtestykker i begge retninger, men hvorfor den uisolerede kobber tråd? Hvad gør det? Tak for tippet om hvilken grus jeg skal bruge det er godt at vide, og tak for responsen i det hele taget.
Istedet for stabilgrus ville jeg bruge noget ekspanderende tørbeton - på den måde for du lukket hullet 100% - Og ellers er det korrekt - trykimprægneret træ er vejen frem
blank kobbertråd der irrer vil dræbe alle de organismer i jorden der nedbryder træet
mvh snedkeren

gørenmasseselvsåvidtmuligt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også