Sætningsskade?

Hej

Jeg har nogle problemer med at pudsen smuldrer på en indvendig væg i min entre (på vej op af trappen, så det er desværre ikke så let at komme til).

Bag væggen er 1. sals badeværelse, så det kunne eventuelt skyldes fugtproblemer.

Huset er fra 1949, og pudsen er generelt af den ældre slags hvor den er bundet sammen af halm, hvis der ikke er tale om ydervægge. Ved dog ikke ikke om det også gælder denne væg.

Som I kan se er der revner og et lille hul, som jeg er "kommet til" at lave. Hvis man trykker på væggen virker det mestendels hult inde bag. Og ved hullet er der da også hult ca. 1 centimeter ind, hvor væggen så bliver helt fast og i øvrigt virker tør.

Er der nogle kloge hoveder, der kan sige noget om hvad problemet skyldes, og hvordan jeg nemmest udbedrer det?

Mvh

Umuliusss

Billeder

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej. det kunne evt være en væg bygget med " spansk puds" hvilket er sansynligt aht opførelsestidspunktet af bygningen. Det skidt revner på et eller andet tidspunkt, om ikke før så ihvertfald når mørtlen taber sin elasticitet. En mulighed ville være at skrabe mørtlen af og bruge de bagved liggende brædder til at skrue gipsplader på. Måske kan du lade pudsen sidde og skrue igennem det hele, men du bør sikre dig at der ikke er en vandskade liggende bagved først.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Skrevet af snedkeren 61 på 17 aug 2010 18:04
hej. det kunne evt være en væg bygget med " spansk puds" hvilket er sansynligt aht opførelsestidspunktet af bygningen. Det skidt revner på et eller andet tidspunkt, om ikke før så ihvertfald når mørtlen taber sin elasticitet. En mulighed ville være at skrabe mørtlen af og bruge de bagved liggende brædder til at skrue gipsplader på. Måske kan du lade pudsen sidde og skrue igennem det hele, men du bør sikre dig at der ikke er en vandskade liggende bagved først.
mvh snedkeren

Hej

Tak for respons.

Jeg har gjort hullet lidt større, og det ser ikke ud til at der er træ inde bagved, men i stedet en form for granit, eller noget der består af en masse små sten. Men uanset hvad er jeg vel nødt til at få banket al det løse puds af og så se hvor meget af væggen, der er tilbage, hvor pudsen stadig binder.

Mvh

Umuliusss
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis