Engelsk inspireret drivhus

Hej alle

Der har været skrevet og fortalt meget om at bygge drivhuse selv, men har endnu ikke fundet noget jeg synes er brugbart.

Jeg drømmer om et engelsk inspireret drivhus lidt ala:

Classic English Greenhouse Conservatory in New England

Nu er dette jo ikke bare et projekt man sådan springer ud i fra den ene dag til den anden uden planlægning. Da jeg ikke selv er den store skitsetegner leder jeg efter en grundig gennemgang af hvordan man bygger et sådan drivhus. Har også søgt på engelske hjemmesider, men uden held. Jeg vil gerne have et opmuret fundament og gulv med isolering, så jeg kan holde nattefrost ude. Havde desuden tænk mig at finde nogle bruge gamle vinduer for at det ikke bliver for dyrt.

Hvor skal jeg starte og kan man finde en slags guide til at bygge noget lignende?

Mvh
Jesper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller lidt ala denne

Det ligner et spændende projekt - det er sgu lidt mere spændende end det gængse alu-drivhus.

Måske handler det i første omgang om at finde frem til de gamle vinduer du snakker om og få dem målt op. Så kan du ligesom starte med at tegne ud fra dem... Men du slipper nok ikke for at skulle have hovedet lagt godt i blød og tegneblokken godt kridtet op.

Jeg ville starte med at finde vinduer og arbejde mig ud derfra mht til sokkel og rammer og tag osv. Der er ganske sikkert nogle regler mht. opbygning af spær osv. Jeg synes at have set noget herinde om det...

vilhelm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis