Ulovligt badeværelse? Hvem betaler i så fald?

Min kæreste og jeg købte en andelslejlighed for 5-6år siden.

Badeværelset/toillettet er ikke stort, ca 0.8x1.2m. Der er tyk vinyl på gulvet og fliser på væggene.

En flise er løs og det kan godt se ud som, at fliserne er sat op på træfiner. Jeg kan ikke sige, om der er behandlet med en form for vådrumssikring. Det er ikke til at se.

Hvis jeg har ret i min formodning omkring træfiner bag fliserne, er vores badeværelse så ulovligt?

Hvis ja, hvem skal så betale for lovliggørelsen?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter hvad jeg husker, kan man ikke tegne en ejerskifteforsikring på en andelslejlighed. Så det formoder jeg ikke du har.

Men måske er det en idé  at kontakte formanden for din andelsboligforening, vedkommende kan måske guide dig videre.

Hvis du har købt af en privat, der ikke selv har lavet badeværelset, men selv tidligere har købt osv. er det nok svært at få den tidligere ejer til at betale.
Han kan jo ikke vide, at der ser sådan ud bag fliserne.

Jeg synes at det er en svær situation og er bange for, at du nok selv må punge ud.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Du hænger nok selv på den for afhængig af tidspunkt for opførsel af badeværelset kan det sagtens have været lovligt at anvende træplade som underlag for fliser - det var det her i et badeværelse på en tagetage fra 74.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis