Tomgangs forbrug på veksler

Hej

Jeg ville lige høre om der er nogen det ved hvor meget  forbrug ca der på en temix t 24 med avtb ventil20-60 grader gennemstrøms vandvarmer når den ikke bliver brugt?
Jeg tænker på hvormeget fjernvarme vand der løber igennem i timen

Hilsen Thomas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg ved ikke med lige den model du har. Jeg har en Redan. Og der løber mellem 0 og 40-50 liter igennem i timen når der ikke er noget forbrug.

Det gælder jo om at fjernvarmevandet i jordledningen ikke bliver koldere end du stadig kan hente noget varmt vand ud af det når det kommer ind i huset. Derfor åbner ventilen lidt når indgangstemperaturen bliver for lav. Du kan iøvrigt selv justere hvor koldt det må blive. Det afhænger også af hvor lang din stikledning er. Jo længere stikledning jo mere tomgangs"forbrug" vil du have, idet fjernvarmevandet når at køle mere af i jorden.

Alt det her har kun betydning om sommeren, hvor der ofte ikke er andet forbrug end til det varme vand. Om vinteren er der jo et stort varmeforbrug og der vil derfor altid være en høj indgangstemperatur på fjernvarmevandet.

For ikke så længe siden sad min ventil fast, og der løb derfor ca. 500 liter gennem i timen. Der var kommet noget puds fra loftet ned i den. Efter en rengøring kørte det igen.

Håber du har fået svar på noget af det du skal bruge.
Venlig hilsen Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis