tap bor

Hej i forumet.

Jeg er på jagt efter et ca 25 mm tapbor, ved ikke hvordan de ser ud, men det er bor der laver et stykke ende træ om til en tap som igen skal passe ned i et hul, for på den måde at samle to stykker natur træ.
Nu skal der gelænder på den rustike trappe jeg har lavet ( det siger konen )

Håber at der er nogen der vil sælge sådan et.
Hilsen Bruno
Hej i forumet. Jeg er på jagt efter et ca 25 mm... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det lader til at jeg må tage et kop bor, og save det udenom af, da der ikke er nogen der har et sådan bor til salg, så skal man huske på et 25 mm kopbor bliver til Ca.23 mm tap bor , da det er borets indvendige diameter der tæller.
Hilsen Bruno
Så må du jo bruge et 27mm kopbor

Det var det som jeg regnede med, du ville bruge propboret til, det laver jo en tap, på samme måde som kopboret, men self ikke så nem at styre, men du vil kunne lave en længere tap, end med et kopbor.

mvh jens
et kop bor er ikke konisk. det er en "blyants spidser" så samlingen vil savne noget styrke, og pasformen vil kræve mere at opnå.

Jacob
Skal en konisk tap bide fast, skal hullet vel også være konisk, ellers er der ikke megen stabilitet over det.
En cylinderisk tap, i et cylinderisk hul, er da en ok samling, hvis delene passer sammen...

mvh jens
med de kopbor jeg har, kan jeg lave en tap på 40 - 50 mm og det rækker fint til en stærk samlign.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis