Polo er oversvømmet

Hej Alle,

Efter det store regnskyl i går, kunne jeg i morges erfare, at hele højresiden af min vogn stod badet i vand. Kun højre side.

Det er en Polo fra 1998, 1.6.

Jeg troede først det kom nedefra, men bunden er helt fin og da jeg havde kigget lidt rundt, fandt jeg ud af hvad problemet er. I passagersiden, oppe under fronten, sidder en studs af en art. En sort rund plastik dims, der drejer rundt, og som muligvis kan tages af, selvom det ikke lykkedes mig. Den drypper og smider en masse vand ned på gulvet i passagersiden, som så bliver suget op af beklædningen og måtterne.

Det ser ud som om, at studsen sidder i bunden af blæseren ude i højre side. For det er en rund dåseformet tingest af mærket valeo, der har strøm i sig opp i toppen.

Spørgsmålet er så, hvordan vandet er kommet derind og hvad jeg kan gøre for at få det til at stoppe?

Jeg har tidligere lagt mærke til nogle kluk lyde ude i den side, når det havde regnet, og jeg dreje så det kan tyde på den samler vand op, men hvorfor og hvordan ved jeg ikke. Håber der er nogen der kan hjælpe!

Mvh

Flymale
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg er ret sikker på at du kan finde problemet ude under torpedopladen (lige foran forruden ude i motorrummet). Din blæser suger luft derfra og hvis afløbet fra dette hulrum stopper til, vil der stå vand der løber ind i blæseren. Det er meget almindeligt at disse afløb stopper til pga. skidt og blade osv. der med tiden samler sig derinde. Der er garanteret en sort gummitud der enten løber ud i skærmen eller ud i motorrummet som lige skal masseres lidt, så skidtet kan komme ud.

En mulig løsning, som jeg er ret sikker på virker :o) Held og lykke med det.
Mvh. Martin
Hej Peter
Ja, det er muligt. Det optimale ville være hvis du fik pillet plastpladen under forruden af og kom ind den vej, men det kan godt være lidt tricky, hvis man ikkke har prøvet det før..
Men prøv at tage den plade af du nævner og se om der er noget der. det er stadig muligt at afløbet løber ud i skærmen og så kan du kun se det hvis du tager den anden plade af.
Held og lykke..
Martin
Er din sikringsbox så ful af vand, så se at få den løsnet. På min felicia som er en polo wannabee, er det nærmest en vandtæt bakke der holder 100 % på vandet (fandt jeg ud af da et professionelt firma havde skiftet min forrude).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har netop læst i min instruktionsbog, at vandkassen skal rengøres en gang i mellem. Så spørgsmålet er bare, hvad vandkassen er, det synes jeg ikke de forklarer. Jeg går ud fra det er den der ligger under to plader (som vi har talt om før) under motorhjælm under forruden.
Hvordan tages disse plader af? Ser ikke nogen skruer eller noget.
Annonce
Det er nu lykkedes mig at komme ind til en kasse med lameller i højre side under forruden. Der har jeg fjernet en masse blade og snavs. Synes det har hjulpet. Min blæser fungerer bedre nu, men det fjerner vel ikke problemet med det stoppede afløb?

Hej

Det kan være ret svært at tage pladen af uden at clipsene knækker men så må du jo bare købe nogle nye, du kan prøve at lune både clips og pladen med en hårtører, der hvor den sidder fast på forruden - du skal helt sikkert have renset de afløb der er i luftkassen, fordi der skal ikke være vand i huset til blæseren -  afløbene kan også bare være et hul i siden af kassen der er åbent ud mod skærmen - lån eventuelt Haynes rep. håndbog til din Polo på biblioteket eller køb den hos Birgers Billige Bilbøger - den kan man have utrolig meget gavn af og det den koster (ca.300Kr.) er hurtigt sparet .

Sædeskinnerne er normalt monteret med en slags "omvendt" torx bolt og hvis det er det skal du købe en speciel top enten hos Biltema eller en andet lignende sted.

Den "kasse" med lameller er sikkert dit pollenfilter - det skal også udskiftes mindst en gang om året så se du bare at få udskiftet det med et nyt - det giver garanteret også mere luft i kabinen.
Vandkassen - eller luftkassen er det hulrum der er under forruden.

Hilsen Polobjørn

 


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis