Kadett E - Druknet?

En Kadett E fra 86 - 1,6

Når man ligger og køre alm. på landevej er den begyndt at give nogle hop - hvor den i en kort periode helt mister pusten... Der er ikke noget træk og motoren sætter halvt ud...

Jeg har haft luftindtaget pillet af - og smurt alle de bevægelige dele som er i forbindelse med gassen og automatchokeren - da jeg tidligere har haft et problem hvor skidtet var rustet sammen - alle dele bevæger sig fint, og er godt smurte - så det var ikke så nemt som sidste gang jeg legede mekaniker :-(

Jeg har så prøvet følgende Når den står i topgang - og man gasser langsom op - kommer den fint op i omdrejninger.

Hvis man der imod trykker speederen hurtig helt i bund, dør motoren - hvis man slipper hurtig igen kommer den tilbage i tomgang - holderen jeg speederen nede dør den helt.

Er der nogle som har nogle fif til sådan et problem, bilen står snart og skal skrotes, og jeg er i gang med at se efter en ny bil, men det kunne være rart hvis man kunne holde liv i den en lille måneden eller to mere... men omvendt vil jeg ikke ud at ofre særlig mange penge på reserve dele...

Mvh Daniel
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det med den dør, når du træder speederen hurtig i bund, er det din accelerationspumpe der er galt med (indbygget i karburatoren)

En adskillelse og rensning af kaburatoren, kunne jo nok hjælpe.

mvh jens
Hej Jens

Ja, det har også været min tanke. Men jeg har det på fornemmelsen, at skiller jeg karburatoren ad, så får jeg den måske samlet rigtig igen – men nok aldrig justeret ind igen… Men det ved man selvfølgelig ikke før man har prøvet… må prøve at kigge på det i eftermiddag, hvis vejret holder
Så smut ned til den lokale autohugger, og få en kaburator, den burde ikke koste det helt store.
Den kan sagtens køre uden justering til din bil, hvis den fungere som den skal.
(naturligvis ikke optimalt, uden justering, men sikkert bedre end den du har nu)

mvh jens
kig også åndeslangen til tanken efter. Den sidder i bagskærmen ved påfyld.studsen. Der kan være undertryk i tanken.

Skrevet af uldal på 16 aug 2010 11:06
kig også åndeslangen til tanken efter. Den sidder i bagskærmen ved påfyld.studsen. Der kan være undertryk i tanken.

Jeg prøvede at åben tankdækslet, det lyd ikke umiddelbart til at være undertryk - Jeg prøvet også at starte motoren med åben benzin dæksel, men symptomerne var der stadig - Vil det være nødvendigt at finde åndeslangen og tjekke den, eller vil mit lille forsøg kunne udelukke denne?
Skrevet af je__ns på 16 aug 2010 10:50
Så smut ned til den lokale autohugger, og få en kaburator, den burde ikke koste det helt store.
Den kan sagtens køre uden justering til din bil, hvis den fungere som den skal.
(naturligvis ikke optimalt, uden justering, men sikkert bedre end den du har nu)

mvh jens

Det kunne også være en mulighed, men bilen skal til syn til september - og der skal hvis mange penge under bordet for at få den igennem.

Så er jeg mere til at fremskyde udskiftningen af bilen i stedet. Men tak for rådene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis