Skoda fabia udvendigt håndtag

Hej,
er der nogen der ved hvordan man piller det udvendige håndtag af på højre fordør af en Skoda fabia 5-dørs 1.4 8v fra 2000 (jeg har fundet en label på døren, hvor der er angivet datoen 07-04-2000)? Det er en del af arbejdet med, at reparere rudehejset i døren og ifølge Haynes (reparationshåndbog) skal håndtaget afmonteres, men Haynes siger (for biler fra 09/2000), at der skal være 2 huller i bagenden af døren (med gummipropper) ud for håndtaget, men i min er der kun et hul (og det er det nederste af de 2 i Haynes). I Haynes skal man så skrue en skrue ud fra det øverste hul (som jeg altså ikke har) for at kunne afmontere håndtaget. Haynes angiver ikke hvordan man afmontere håndtag fra før 09/2000. Hvad gør jeg?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg ved ikke præcist hvordan det hænger sammen på en fabia, men jeg kunne forestille mig at det er mage til en passat fra 97.
På en passat skal skruen løsnes (drejes mod uret) indtil den ikke kan komme længere. Derefter er låsen lige til at tage ud af døren. Dørhåndtaget afmonteres ved først at trække det bagud, for at få det fri at grebet i forenden af håndtaget, og derefter kan det pilles ud. Du skal selvfølgelig lige være opmærksom på hvad og hvor det har indgreb henne. På en passat skal det have fat i en fjederpåvirket plade og i den wire der trækker i låsen.

Måske du kan bruge det til noget, måske ikke - Uanset, så held og lykke med det :o)
Mvh. Martin
Hej Martin,
tak for svaret - det var præcis det der skulle til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis