det levende søkort igen

Jeg var vd at rydde lidt op, og hvad dukker der så op ?  Det levende søkort version 1 .
Kan det bruges til noget ?  kan det opdateres ? det er fra 2002 . Jeg har 2 bærbare, jeg ikke bruger, så det meste er der. I båden er i forvejen en navigator i båden, så mangler der vel bare en ledn. fra den til PC'en, eller hvad.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er den allerførste udgave ligger der ikke flere opdateringer. Der var også fejl på nogle af de første som man så skulle hente opdateringer til men de ligger der heller ikke mere.

Du skal også være lidt nørdet for at få com porten til at finde gps signalet. fordi de fleste gps'er sidder i usb porten og dls vil helst have en gammeldags port.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak grom, ud ryger skidtet.

ErikChristensen 
Du kan bruge den til at få lidt rabat hvis du skal købe det nye dls.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg er køber til den hvis det er, jeg kan fint bruge den til planlægning.

Pinballs

Nå da, hvad vil du så gi' for den ?

ErikChristensen 
Annonce
uha så lidt som muligt men hvad kan du få for den i bytte på et nyt vi skal begge være glade.

Pinballs

aner det ikke og det er heller ikke aktuelt at bytte, måske grom ved det.

ErikChristensen 
Det Levende Søkort 2010 koster 850 Kr.
Ved indbytning af tidligere version kan det fås for 699 Kr.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er lige så meget værd, som et 8 år gammelt søkort, og skrev du ikke på et tidspunkt om en IBM - den har da com port.
Til planlægning behøver du ikke port - kun hvis du under sejlads vil se hvor du er henne.
Hvis du kun har brug for det et par gange, kan du jo også bare aflæse gps-en, og bevæge musen hen over kortet, når tallene stemmer, har du din pos.
Når det så er sagt, så er vers. 1 med en anden databasestruktur og ikke kompatibelt med de senere versioner, ligesom det linkprogram, som kan flytte data over i en gps ikke kan være en af de senere versioner, da dataene jo ikke kan læses.
For at sikre, at vi evt. kunne bruge en bærbar, da den faste gik i udu købte jeg en seria-til-usb i Computercity af mærket Sandberg - den kører fortrinligt mellem GPS og DLS.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej Gerhard.
Der er beklagevis sket det at den gamle IBM har opgivet ævret, så når kortet er forældet også, så tror jeg indtil videre, det får får lov at ligge.Jeg var lige ud at prøven min garmin, det virker fint, men er meget småt at se på. Men med det stigende antal indbrud er det jo en fordel at kunne stikke det i lommen og ta' det med sig.

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis