hus med el+pejs opvarmning - alternativ?

Jeg har lige købt mit 1. hus og tænker på hvordan jeg opvarmer det bedst og billigst i fremtiden.

huset er (stue plan, ingen 1sal)156kvm fra '73 med ca. 40kvm stue hvori der er en åben 2 sidet pejs. + en varmepumpe(sådan en dims? der hænger på væggen og med en tilhørende dims på væggen uden for).
ude i entre'en, hvorfra der er døre til 4 værelser + stue og køkken, er der ligeledes en varmepumpe. ( vi har også et isoleret værksted/udehus/rum med på ca. 20kvm)
Med huset fulgte der også nogle old-gamle monterede el-paneler(som vi har pillet ned) og nogle nye ikke monterede olie-el radiatorer.

hvad vil i anbefale at jeg gør?
jeg har selv tænkt på at købe en pejseindsats og et varmeflytningsanlæg(tror jeg vist det hedder). Der er massere af plads på loftet til rør og motorenhed. loftet er vist nok med 300mm isolering synes jeg at vurdere.
og derudover benytte olie radiatorerne i alle værelser, men vil prøve at holde gang i pejsen godt og grundigt gennem vinteren.

huset har båret præg af fugtproblemer, fordi den forrige ejer(1.ejer) har sparet på varmen. så alle paneler var misfarvede og fugt aftegninger(let skimmel) i bunden af flere ydervægge.
Det vil jeg gerne undgå, så huset skal være korrekt? opvarmet.
der er naturgas i området, så dette ville også være en mulighed.

Bo Th

Jeg har lige købt mit 1. hus og tænker på hvordan... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@ ktm... husk på, at Danmark er et olieeksporterende land.
Vi er selvforsynende med energi og vil være det ihvertfald skønsmæssigt, de næste 15 år.
Disse skøn bliver jævnligt revideret, f.eks. blev der i 70´ erne lavet et skøn der forudsagde at alverdens oliereserver ville være opbrugte i 2003 Det kom da vist ikke til at holde stik.
Efter hvad jeg kan huske er det da vist stadig muligt at lade Mustangen smovse i fuel, samtidig med at der er andre der spiser is!!

Af og til dukker der sensationslystne journalister eller selvudpegede dommedagseksperter op, der kan fortælle, at lige om lidt løber verden tør for olie.
Andre eksperter fortæller samtidig, at verdens oliressourcer er langt større end antaget...

Så du er indtil videre ikke i lommen på nogen som helst

@ Leo... enig i dine betragtninger


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Mon ikke trådstarter har fået løst sit problem , det er en 10 år gammel tråd............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis