Fjern tape fra malet træ

Jeg har fjernet fjerne tape (har siddet på en uge) fra et træ vindue. Problemet er at lim sidder tilbage på det malede træ. Hvordan kan jeg fjerne limen fra tapen uden at fjerne malingen på vinduerne? Nogle foreslår rensebenzin, men vil det ikke fjerne malingen?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv.
Sprit eller rensebenzin.
Hvid malingen forsvinder er det vel bare at give det et strøg mere.
Det at bruge sprit til at fjerne div. problemer på malet træ, kender jeg ret godt til. Det er ganske udmærket lige til en vis grænse! Men så pludselig går malingen mere eller mindre i opløsning, og du står med et irriterende problem.

Vi andre der er vant til at reparere små problemer på nye vinduer/døre, står jo i bekvem stilling på arbejdspladsen, og har således ret let ved lige at klare et eller andet ... Det er straks mere irriterende, at skulle stå på en stige, og klare noget juks.

Prøv lige et andet trick inden sprit: Tage noget tape som du 'svupper' ned på klisterværket nogen gange. Ofte fjerner man stille og roligt det der klister.


Svend Erik

Bygningssnedker

Husk iøvrigt altid at fjerne malertape i vinduer med det samme... Solens stråler nedbryder og omdanner den "genklæbelige" effekt i malertape til lim. Ved godt det er for sent nu....
Tak for jeres råd. Jeg benyttede et råd fundet på en anden web side. Det gik ud på at fjerne limen med almindelig madolie. Det tog lidt tid at fjerne limen, men malingen blev slet ikke beskadet. Jeg kan klart anbefalt denne metode, hvis der er rester fra lim på trærammen. Mvh Allan
Lampeolie er gpdt, løsner også prismærker og lignende på glas.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også