Fugtigt i soveværelset

Hej

Jeg har et fugt problem i mit soveværelse jeg ville høre om nogle kunne hjælpe mig med , der er fugtigt hver dag , vi lufter ud hver dag som man skal , alligevel er det hele fugtigt, det skal lige siges, jeg er selv håndværker, og har lige efter isoleret vægge og sat dampspære op, derefter 2 lags gips, der er ingenting at se på vægge og næsten ingen fugt i vinduerne, men alligevel er sengetøj og vores tøj fugtigt,
ved ik hvad jeg skal gøre
 
håber nogen kan hjælpe

vh
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der varme på i rummet ?

Hvad siger luftfugtigheden i rummet ?
Hvis der ikke er fugt i vinduerne lyder det lidt mærkeligt hvis der skulle være fugt i værelset. Første tegn på fugt er som regel dug på ruderne om morgenen. Har du skiftet vinduet i rummet til et energirigtigt vindue? Som Koluda skriver så mål luftfugtigheden irummet med et hygrometer. Kan det tænkes at i sveder meget om natten. No offence! men det er der en del personer der gør.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Prøv at lufte sengetøjet dagligt. både sengetøj og madras kan indeholde meget fugt.
Kan luften cirkulere frit hele vejen rundt om din madras ? dvs. sengen har lameller eller lignende i bunden så den kan få frisk luft.

Jacob
nej ik mere end man gør normalt
og der kan da godt være en smule dug i kanterne på vinduerne, men vi har også rulle gardiner, og det kan også være derfor der er lidt fugt i vindues rammene, men når der er så fugtigt så tøj og sengetøj føles fugtigt hver dag når man skal i seng, er det meget mærkeligt, hvis der var så fugtigt dernede, skulle vinduerne jo være fyldt med fugt???,
Annonce
jeg har lagt flisegulv i hele værelset og sengen står på fødder, så den får masser af luft også
jeg har målt luftfugtigheden til 71 og der er 21 grader varmt i værelset ????
Det er rimeligt normalt på denne tid af året specielt i et soverum.

Det er måske manglende udluftning der er problemet, man smider jo en del fugt i løbet af natten, og denne skal jo ud igen, det kræver godt udluftning i løbet af dagen, og vend gerne dynerne også så de har en mulighed for at smide den fugt den har optaget gennem natten.
jeg lufter rigeligt ud så det er ik det, prøver at købe en affugter og sætte derned, kan være der stadig er vand i de bygge martrialer jeg har brugt pudset vægge og har jo støbt gulv, men det var sidste år så der burdte ik være noget men næsten den eneste løsning også måske en udluftning i loftet havde jeg også tænkt på at prøve
Der er sikkert en del byggefugt i rummet. det er mange liter vand du har lagt på da du støbte gulvet. og du skriver du har monteret dampsærre så rummet har svært ved at komme af med fugten og nå i så opholder jer i rummet en hel nat så bliver rummet fugtigt. hvis i har fugt i vinduerne nu så vil der komme mere når det bliver koldere udenfor. Måske skal du lave en ventilationslem i væggen eller loftet så du kan få noget frisk luft ind i løbet af natten.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis