betonkant i afløb

Hej alle

Vores hus har et par k3'er - bl.a. afløbet i badeværelset. Det drejer sig om en betonkant mellem afløb og gulv. Der er mulighed for at remaljere jf. remaljerings selskabet, men kan man ikke lige så godt selv putte en vådrums membram på kanten; f.eks.:
http://www.alfix.dk/Produkter/V%E5drumsmembraner/epoxy_membran.htm

mvh Bo
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mellem afløb og rist. Mener du?
Nej det kan man ikke. Fordi den løsning du foreslår ikke er godkendt. Hverken af de byggesagkyndig eller forsikringsselskaberne.
Jeg ved heller ikke om reemaljeringsmetoden er godkendt. Men hvis selskabet garanterer og skriver under på det så passer det vel.
Hvad hedder det reemaljerinngsselskab iøvrigt?
tak for svar - ja mlm. rist og afløb

Hjemmesiden er: www.remaljerings-selskabet.dk
- der er refereret til dem tidl. i dette forum som en legal mulighed.

Jeg har af den byggesagkyndige fået at vide at han selv har ordnet en lign. ting m. forhøjelsesringe. Men de fås jo nærmest kun runde - og stadigvæk skal der vel fedtes noget skum ell. lign. mellem kant og ring - og det er vel usikkert som en ren beton-kant?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis der skal anvendes forhøjelsesringe skal rist og risteharm hugges op.
Hvorefter der kan monteres forhøjelsesringe. Tror jeg. Har aldrig prøvet.
Men det skal være sådan at der ikke kan trænge vand/fugt ud i gulvkonstruktionen, incl. isolering. Også i det tilfælde at der går stop i afløbet. Vandet må ikke trænge op bea en evt. forhøjelsesring.

Men det er lidt mærkeligt at der ikke er nogen der tager sig sammen og opfinder et produkt som dels kan smøres på med en pensel også selv om afløbet er vådt. Og som kan godkendes af forsikringsselskaberne.

Fejlen er nærmest en klasikker og der er 10.000-vis af dem i hele DK. Selv har jeg 2.
produktet findes skam og er godkendt af forsikringsselskaber - eller i hvert fald det jeg har. Det hedder ...hmmm black-et-eller-andet og kan smøre på med en pensel. Det er halvdyrt men en hurtig og holdbar løsning på problemt. Jeg købte det oprindelig hos mørtel-kompagniet i århus og det er en lager varer så det må kunne lade sig gøre at finde ud af navnet
Lyder spændende.
Men med al respekt: Jeg mener ikke at der findes "smøre på" produkter der er alment godkendt.
Men det skulle glæde mig om der var, vil spørge Mørtelkompagniet ved lejlighed.
Black .... siger du ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
nu har jeg jo aldrig påstået at du ved alt ;-)

...men det er i hvert fald godkendt hos gf
ceresit black - måske med et eller andet nummer, kan sgu ikke huske det.
Der findes et produkt der hedder "Ceresit CP 42 Black Strygefolie"
Det er Henkel der ejer varemærket Ceresit.
Men eftersom det er weekend er hjemmesiden naturligvis ude af funktion.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også