Én stor eller to små?

Efter gode råd her på siden har jeg besluttet at supplere brændeovnen i et 90 m2 stort hus, som ellers kun har el-opvarmning, med en varmepumpe.
Brændeovnen står i stuen, og så er der i øvrigt en smal gang med to rum på hver side, hhv. bad, køkken og to værelser. Jeg regner med at lægge el-gulvvarme i badeværelset som varmekilde der.
Nu er jeg i tvivl, om jeg skal købe én større varmepumpe, eller to små. Silvan har f.eks. Zibro varmepumpe, som klarer 80-100 m3 til 5500 kr.To små kunne placeres hhv. i stuen, og et af værelserne. De ligger lige over for hinanden, så med åbne døre går det nok. Og det ene skal være soveværelse, så det må godt være lidt køligt.
Er der nogen, der har et bud på, om jeg bør vælge én eller to? Samt evt. placering?
Mange tak.

Sussi.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De steder hvor jeg har set varmepumper indstaleret, har de siddet i entreen. Og kun en til at fordele varmen i hele huset.
Placering kommer i den grad an på hvordan huset er indrettet. Det samme gælder om du skal have en eller to varmepumper. Men mon ikke du kan nøjes med en. Jeg ville dog ikke vælge en billig model fra silvan eller nogle af de andre varehuse. Du får hvad du betaler for. Vælger du en anerkendt varmepumpe fra et anerkendt firma så har du en bedre garanti samt den bliver monteret efter lovens lovgivning. Det er nemlig ikke tilladt at montere den selv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis