skurende lyd ved sving

Hej Jeg var ude i går og prøvekøre en skoda 1.8 fra 2008 - massere plads - den havde gået 80.000 km, og jeg var ærligt talt skuffet over standen - den bar tydeligt præg af erhvervs brug (mange brugere) - dvs. kabine med "olie fingre" over det hele - alle bremserne var i en forfærdelig forfatning, og sælger lovede de ville blive skiftet, prøveturen bar tydelig præg af at bilen ikke bremsede ordentligt....anyway under testen lavede jeg slinger testen flere gange, og bemærkede at hver gang jeg drejede rattet til venstre var der en skrurende lyd - virkede som om noget ude i motorummet / ved hjul blev presset "forkert" - muligvis i drivlinien eller lejer - tror dog ikke det noget med de deffekte bremser.

Jeg håber der er nogen herinde som har god viden om Skoda/WW og har et bud på hvad det kan skyldes - der var ingen ting når man drejede til højre og motor virkede ikke nedslidt...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En defekt trækaksel kan godt give denne lyd.
Bilen krænger når du drejer og bremserne "hænger" sikkert også i gliderne der ikke kan bevæge sig frit som de skal.

Ville lige se hvad en omgang rengøring+skift af div. bremsedele kunne gøre ved sagen hvis det var mig.

Mvh Henrik

Jeg synes det lyder præcis som slidte /snart ødelagte forhjulslejer - det er vist nok lejet modsat den side man drejer til som skurrer
vh
Glem den bil.

Hvis en bil ikke føles rigtig første gang bliver du aldrig tilfreds med den.
Rigtig mange gode bud, og noget i den retning jeg også selv tænkte.
foreløbig har jeg "glemt" bilen, jeg har dog underettet sælger om at hvis/når bilen har fået de omtalte nye bremser, så vil jeg gerne prøve den igen - så vil det jo vise sig om det bare var bremserne som skulle fixes eller der var mere - tak for jeres gode input.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis