plader til gavl (asbestplader)

hej
hvad er det nu de plader hedder som man bruger til og sætte på gavlen og udhænget???
det er den der er veligeholdsfri og mener de er laver af asbest,

hilsen mikael
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er almindelig eternit UDEN asbest

http://www.lyrk.dk
Og nej Eternit er ikke vedligeholdelsesfrit for der er ikke noget der kan vedligeholde dem. Jeg er lige blevet færdig med at skifte mit tag til Eternit og jeg må sige jeg er overrasket over hvor hurtigt de knækker. kommer man til at træde på den yderste bølge når de ligger på en græsplæne knækker de. De plader jeg fjernede var også eternit og de havde ligget på i ca. 12 år og var totalt færdige flere gange da vi skulle pille dem ned trådte vi igennem dem. Jeg havde mine betænkeligheder ved at lægge Eternit på igen men jeg har fået nye plader på garantien. så det var et billigt tag for mig. Jeg vil ikke anbefale dig at bruge eternit. jeg tror ikke det holder.
Nå det var et surt opstød, men jeg syns ikke at folk skal gi penge for sådan noget møg.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

De nye plader uden asbest er noget skrammel, jeg har netop fjernet en gammel lade fra midt i 60´erne. Den havde asbestplader på, de var hårde som nye, og vi kunne uden problemer gå rund på taget, da vi pillede plader af.

Når jeg på et tidspunkt skal skifte plader på huset, bliver det i hvertfald ikke eternit igen.

Mvh Thomas Hansen

Man skal aldrig opfordre folk til at gå rundt på et Eternittag også selvom det er de gamle plader medmindre sikkerheden er i orden. havde en kollega som røg ca. 6 meter ned igennem sådan et tag og døde ca. et døgn senere. tragisk ulykke!! Men nej vil heller aldrig gi penge for sådan noget skidt.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

hej
det er fin med alle de svar ,men det er ikke tag jeg søger noget om,det er det under udhænget og gavlen,det er de der plader der er helt flade.

mikael.
Annonce
De hedder plade eternit plader findes i 125 x 250 cm, samt i "brædder" bla i 30 x 250 cm.

Mener Bauhaus har de hele plader til en ok pris.

Findes i hvid og mørkgrå

mvh jens
okay,tak for det
jeg er heller ikke fortaler for eternit, jeg foretrækker træ og den vedligeholdelse som følger med. Men derfra og så til at sige at eternit er noget skidt kan jeg ikke helt følge. Det eternit der er blevet produceret efter skandalen med Aalborg eternit var rigtigt dårligt, bla fordi de erstattede asbesten med flyveaske, men der er altså sket en del siden, og eternit er i dag et helt andet produkt end det var feks i firserne. Om det så er vedligeholdelsesfrit er en helt anden sag, det kan diskuteres fra nu af og til juleaften, men fordi man ikke kan træde på det uden det går i stykker er ikke ensbetydende med at det ikke kan holde på en gavl eller et tag.........

http://www.lyrk.dk
Hej Naveren! De plader jeg lige har pillet af mit hus havde ligget på i 12 år og var helt nedbrudte i toppen af bølgerne. så det tyder ikke på at de har fundet den rigtige formel endnu. Jeg ved da godt at fordi nye plader knækker hurtigt så kan de sagtens holde til at ligge på taget, men nok ikke i så mange år. Hvis de nye plader jeg har fået er lige så dårlige som dem jeg lige har taget ned så er det stadig noget møg.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis