Isolering af 20" container


Hej,

Har købt en brugt container, 20”, som skal bruges som værksted under byggeri.

 

Har brug for at den skal isoleres, planen er 45x95mm regel, 95mm isolering i vægge og loft, dampspærre og 15mm OSB plade. Loft kun gips.

 

Men gulvet, højden i container giver ikke mulighed for isolering indenfor, derfor har jeg tænkt at placere containeren på nogle Leca blokke i gavlen og måske midt på, og lægge 200mm Sundolitt mellem marken og gulvet på containeren.

 

Har nogen en bedre idé og er Sundolitt spild af resurs?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Undskyld, ved ikke hvad som skette med teksten.
Hej Tulismand

Jeg har ikke lige svaret på dit spørgsmål, men hvorfor har du ikke blot købt en brugt isoleret 20" cont i stedet for at bøvle så meget med den du nu har købt - ved godt det måske er lidt sent, men de brugte isolerede containeren koster ikke meget mere end 1-2000 kr. mere - og så slipper du for en masse arbejde.

Selvfølgelig skære det lidt af det indvendige areal - men blot en tanke, og til andre hvis de skulle overveje at købe tilsvarende i fremtiden.

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Vi har købt en 40 foods stålcontainer, på arbejde, den er isoleret under bunden nedefra, op mellem vangerne, isoleringen er afdækket med galvaniseret plade, der er så stadigvæk luft under.
Indvendig er den isoleret, med en sandvits, bestående af en 15 mm krydsfiner, på forsiden, og en 4 mm på bagsiden, der er så skum immellem, loftet er såkaldt x-finer.noget  hvid glasfiberagtig plade.

mvh jens
@KTM, tak for forslag, ikke så vild med ting på ydersiden, men det må overvejes. @MLB, du har en point, MEN, jeg har købt 2 stk. container i en meget god stand, (hvor forhandlerne tager ca. 10.000,-/stk.) fra et konkursbo, til en pris inkl. moms under 10.000,- for begge med levering til Sjælland og med låse beslag til begge. Det var bare en god handel, så må jeg "bøvle" lidt med isoleringen... @Jens, tak for input Go' weekend til jer alle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis