Undervogensbehandling

Hej

I en del årtier har jeg selv behandle mine biler mod rust. Da jeg for nylig læste en artikel i FDM blade om rustbeskyttelse i moderne biler, er jeg kommet lidt i tvivl, for de skriver at man skal passe på med Sele mekanismen og at de i værste tilfælde skal fornys. Men har man et sprøjte skema over bilen, vil dette kunne ungås. Nu er mit spørgsmål, vor finder jeg et skema til min FIAT Punto EVO, som skulle være lige i karosseri med GRANTE Punto eller er der nogen der ved om det er aktuelt at selerne kan gå i stykker ved forkert rustbehandling på en Punto.

På forhånd mange tak

Hilsen DT

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er meget aktuelt. Du kan meget let ramme oprulleren og dermed få massen op på selegjorden. Det giver ubehagelige overraskelser, når man tar den på. Ligesådan er oprulleren færdig - og den koster mere end du sparer ved selv af fedte rundt. Grande Punto har den samme undervogn som Corsa D

Nu er det ikke fordi jeg vil spare at jeg selv vil gøre det, men udelukkende fordi det skal gøres korrekt. Og det er også derfor jeg spørger efter et skema. Samtidig har der været en del værksteder som ikke gør deres arbejde korrekt, vor netop denne fejl er opstået m.m.
DT

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis