fjerne gammel pool tæt på hus ?

Hej.

Endnu et før-vi-køber-hus-spørgsmål herfra:

Hvad er mulighederne hvis man vil fjerne/fylde en pool der ligger ca 1m fra huset?
Pool-størrelse er ca 3*5 meter. Dybde måske 2meter. Den er tømt for vand. Jeg ved ikke hvad den er lavet af. Gætter på beton eller glasfiber.
Jeg ved ikke om huset er funderet specielt ud for poolen. Huset er ét plan uden krybekælder ud for poolen.

Det "rigtige" er måske at få den gravet op og fylde hullet, men risikerer man ikke at huset sætter sig når der "lige pludseligt" er et 2½ meter dybt hul så tæt på soklen?

Det letteste og sikreste er vel at fylde den med sand, stampe det og anlægge terrasse over?
Ville det være ulovligt? - det skal vel som minimum oplyses ved evt senere salg af ejendommen?

På forhånd tak for svar.

Mvh Troels

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I det mindste skal du hakke bunden op, for at undgå at der stiller sig vand i bunden som vil rådne og gøre hele bassinet surt med lugt og myg til følge.
Yderligere kunne du hakke ca ½ meter af toppen af bassinkanten-

Jeg forstår så fint dine bekymringer for soklen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Næh, og hvis det skal være særlig nænsomt, kunne man jo skære for med en stor vinkelsliber.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg vil sige jeg er enig med Ktm's løsning med at fjerne den øverste halve meter og lave et stort hul i bunden af poolen

Mvh.

Frederik 
FR-Byg
Det er rigtigt at du bør være bekymret for husets sokkeldybde.

Men det er ikke sikkert at det er nogen god ide at hugge bunden op - hvis den er af beton.
Det vil svare til at skære bunden ud af en skotøjsæske! Der vil ikke være noget tilbage der holder æskens sider på plads.

Men burde der ikke være mulighed for et nedslag i prisen - ene og alene pga. usikkerheden om husets fundering.

Og vær i øvrigt OBS på at der ikke i tilstandsrapporten eller ejerskifteforsikringen tages forbehold mht. den pool!
Hej

Tak for svarene. Vi har i mellemtiden købt et andet hus og er ved at sætte det istand. Ingen pool her heldigvis.

Oprindeligt indlæg er fra 2010 :-)

Troels

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis