strøm

spørgsmål???

hvis man har 12 v 100 A... og vil gerne trække 1200w 220v med en invertere... hvor meget strøm skal man så lade 12v pakken med for at få det til at hænge sammen... 

hvordan regner man på det ???

alt mulig mand

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har 12V og kan trække 100A giver det jo en effekt på 1200W. Det bliver jo ikke ændret af at blive konverteret til 220V.
Hvis en Inverter var tabsfri ville du jo skulle lade din 12V-pakke med 100A for at kunne vedblive at trække 1200W fra den.
I realiteten er en Inverter IKKE tabsfri så i praksis skal der måske lades med 110-120A.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

ja øv det hade jeg lige glemt at det var sådan man regnede på det...

så et andet regne stykke jeg skal bruge 120w (12v 15amp) og jeg vil gerne købe de her løse sol celler og prøve at lave det selv

hvis sol cellens speks ser sådan ud

Cell Specifications:
Average Power (Watts): 1.75 Wp
Average Current (Amps): 3.5 Imax
Average Voltage (Volts): 0.5 Vmax


hvordan regner man så ud hvor mange man skal bruge

er det nået med at sige

24 stk i parallel for at lave 12 v (0,5 x 24)
i sådan en række bliver der omkring 24 gange 3,5= 84 amp

7 watt i alt.

så skal jeg bruge rigtig mange for at lave 120 watt (120/ 7 x 24 = mange)

eller er det helt forkert.... ?????

alt mulig mand

 

Jeg kan ikke helt følge dine udregninger.......

For at få 12V skal du sætte 24 stk i SERIE. Og derved får du så stadig kun 3,5A. Ved derefter at PARALLEL-forbinde 4 af disse 24-styks serier får du 14A, dvs i alt 96 celler skal der bruges.

Endelig skal du tænke på at de opgivne værdier er MAX. Hvorledes solceller opfører sig i praksis og hvor meget overhead der skal regnes med ved jeg ikke.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

fuck det er godt jeg ikke lever af det... bytter vist om på nogle ting

alt mulig mand

 

prøv lige og se på kerychip.dk de har færdige solceller på 120w 12v og du skal nok bruge 2x120x eller 2x100w for at være sikker på at du opnår 120w hvis der ikke er så meget sol endag

mhv
anders
ja og sammen med resten af damank de højeste priser i verden... så nej det bliver udlandet...

alt mulig mand

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis