Slibning af gulv:S

Hej Folkens,

Jeg har efter længe overvejelse besluttet at jeg selv vil kaste mig ud i at slibe mit gulv.
 
Gulvet er gammelt og har ikke været behandlet længe. Der er tale om et plankegulv i fyr. Det er nogle steder blevet lidt ujævnt, men har hørt at det kan rettes op ved at slibe med grov sandpapir på krå, også slutte af med at slibe i træets retning.

Jeg vil gerne have alle de gode råd i kan komme med

Bare skyd løs..

Mvh
Nis Jensen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal slibe flere rum så start med det rum der bedst kan klare et "mindre pænt" gulv. For øvelse gør mester. Er der fernis på starter du med en korn 16 som du ganske rigtigt sliber på diagonalen. Brug petroleum for at hindre at fernissen brænder fast i sandpapiret. Bliv i korn 16 indtil al fernis er væk. Næste størrelse kører du på den modsatte diagonal og når du er nede i korn 120 kører du på langs af årerne. Når så gulvet skal behandles lejer du en Wood Boy med slibenet svarende til korn 120 - det giver gulvet en superlækker slutfinish. Held og lykke - det er et stykke tilfredsstillende arbejde at se et flot gulv tone frem under den gamle overflade.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis