Skoda mekaniker eller autodidakt

Så er der bøvl med konen og hendes bil, h,bagdør kan ikke åbnes, centrallåsen har nu aldrig virket på denne dør, plejer at udløse døren indefra, men nu slår låseværket ikke fra, inderbeklædning kan kun fjernes med åben dør, hvad gør jeg?
Det er en Octavia årgang 1999.
Der er flere småting hun anker lidt over, men det må komme senere ( el-ting)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har lige været ude for det samme, for at åbne døren blev jeg nød til at skære inderbeklædningen istykker og vride låsen op :S
Det var noget værre crap, ved ikke om det kan gøres på andre måder.
Men efterfølgende købte jeg en ny låsemekanisme og limede inderbeklædningen med epoxylim (skar inderbeklædningen op i samlingen)
braat.
Fandt du ud af hvad der var gået galt i låsemekanismen?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det var ikke låsemekanismen der fejlede noget, det var et stik inde i karmen mellem fordør og bagdør der var defekt
Det var en virkelig god oplysning, det skal prøves inden jeg finder kniven frem.
Der har virkelig været rodet i eldelen af tidligere ejer, desværre er den købt privat.
Der er ikke andre måder - desværre - jeg har selv været der med højre fordør.

Er stadig på jagt efter en "ny" dørinderside.

Mvh.

René

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja, jeg leder også efter en ny til højre bagdør, men der er ingen hjælp at hente hos "huggerne" der eksisterer ingen skodaer der
Nu lykkedes det mig at få beklædningen af uden at få døren åben, det har jeg stadig til gode.
Når man fjerner det der dækker selen, kan man afmontere de 2 skruer der holder beklædningen, afmonterer lukkehåndtaget og når man så er så usandsynlig heldig at de sidste 2 skruer åbenbart ikke er monteret, ja så er inderbeklædningen afmonteret, nu skal jeg bare have døren åben på en eller anden måde, det er så næste projekt, der er altså låse ved huggerne prisen kender jeg ikke endnu.
Kr. 400,-+moms ved en hugger for højre bageste m/centrallås. jeg har stadig ikke fået lukket op låsedelen er nærmest vredet/klippet af så mon ikke  det snart lykkes.
heldigt at du kunne redde inderbeklædningen, hvilken hugger havde den der låsemekanisme ?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også